Gå til innhold

Hvordan starte Mandrake Linux?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Har innstallert Mandrake. Når jeg starter pc'n står det: "localhost login:"

Da skriver jeg bruker navnet (oyvind) og så passordet. Da står det: "[oyvind@localhost oyvind]$"

Skal jeg skrive en kommanda elns. får å få startet Madrake? :shrug:

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Hmm...."Fatal server error: no screens found" og en del annet står det når jeg skriver "startx"..... :shrug:

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Noen som vet hva som er galt??

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Gjorde det....altså innstalerte Mandrake på nytt. Men nå står det: "exceve failed for /etc/x11/x (errno 2)" når jeg skriver "startx" etter jeg har logget inn. Hva er galt nå da? :(

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
La meg tippe, nvidia?
Feil! Ati....
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Får vel bli win98 da..... :roll:

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Har prøvd nesten alle forsjkellige innstillinger! Så ikke kom her å si at jeg ikke har gjort det! :)

Skrevet

Eg vil påsta att du ikkje kan ha prøvd godt nok. brukt google? søkt på linuxforumet før du posta? sett på mandrakedokumentasjon? Ved å stille spørsmålet om korleis starte mandrake høres det ut som du burde bruke ti minutt på å lese litt. Om du besøker ein kanal på irc som heiter #linux (samma søren kva server det er på) vil dei seie RTFM. Og det er eigentleg riktig. Det er SVÆRT sjeldan det er behov for å starte ein ny tråd slik strengt tatt (viss ein legg litt innsats inn først). google er den absolutt beste venn.

P.S. Meiner ikkje å være stygg. Eg har sjølv starta ein post og etter ti minutt funne ut at søren, det kunne eg ha funne ut sjølv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...