Gå til innhold

Vondt i ledd? Min historie.


Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet som bilklargjører (dekkomlegging) ved siden av mine studier. Sommerjobb og sesongarbeid har jeg hatt der de siste årene. Arbeidet er hardt og etterhvert utviklet jeg vondt i høyre håndledd.

 

Lege nr 1 (fastlege = ferie): Bekreftet at styrken min i underarmen var sterk, men redusert bevegelighet "oppover". Anbefalte NSAID (smertestillende, voltarol) og hvile.

 

Prøvde dette, ble ikke bedre.

 

Lege nr 2 fastlegen min: Samme bekreftelse som over. Henvist til fysioterapeut.

 

Fysio: Tøying, mye tøying. Vanskeligheter med å forstå symptomer. Ikke styrkesvikt, atrofi eller noe av det i underam. Jeg var visstnok et rart tilfelle. Beviste at jeg kunne henge jævlig lenge i en arm, blandt annet :p Gikk dit 5 ganger, men smerten (som jeg vil beskrive som å hele tiden ligge inni leddet), gikk ikke bort.

 

Ga opp leger, begynte å leve med det. Vondt å gjøre armhevinger og hantelpress. Benkpress gikk bedre.

 

Har regelmessig brukt massasjerulle på rygg og bein - og fant ut at jeg skulle prøve dette på underarmen. Fant meg en passende bordkant og begynte å trykke her og der, gud hvor vondt det var - særlig opp mot albuen. Det strålte helt klart ned i hånden og leddet. Allerede etter 10 minutter med slik massasje klarte jeg å flekse håndleddet oppover like langt som venstrehånda.

 

Nå, etter 2-3 uker med slik massasje - er jeg kvitt alle symptomer på vondt i håndleddet. Anbefaler å lese deg opp på prinsippene rundt triggerpunkter og egenmassasje om du har slike plager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...