Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beast 10"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag dro jeg fra Ulefoss til Drammen for å hente meg 2stk 10" Cadence beast. Tenkte det var på tide å få prøvd ut noen 10" siden dette har jeg aldri prøvd ut før, så jeg fikk prutet prisen ned såppas at det var verdt kjøreturen.

 

Nå er jeg hjemme og er veldig interessert i å se på membranen og div. Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få løsnet subbene fra kassen siden jeg ikke finner noen vei hvor den er festet. Det er ingen skrueinnganger eller noe som helst.

 

Noen som kan være behjelpelig med enten teorier eller fakta om hvordan disse da er festet? Hadde satt veldig pris på det :)

 

 

 

 

mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har kikket inni kassa? stor port eller har du bare revet av en side? vel om den er limt fast er det jo bare tullete av den tidligere eieren, men da er det vel ikke værre enn å få jekka den litt opp og skrape vekk limet med en kniv. husk isåfall å ta et silikon-aktig stoff rundt kanten når du setter den inn i en ny kasse så det ikke slippes ut trykk fra rundt subben, det lager en del lyd også ved risting.

Lenke til kommentar

Kassen er orginal da. Har kikket inne i selve kassen via der jeg kobler pluss og minus, detter er en lukket kasse, men jeg kunne ikke se noen skruer :S Kan godt hende at hele shiten er limt fast noe som er en smule korttenkt, men jeg har alt prøvd å jekke dette opp, men det sitter støtt, så skruer tror jeg det må være. Hvor de ligger eller hvor de er festet er en annen sak. Kanskje dette er gjort i fra innsiden? Ekstremt tullete det også, men man vet jo aldri ;S

Lenke til kommentar

sånn jeg ser det på bildene på google i forhold til bildet du la ut på bilstereoforumet så tviler jeg ikke på at den kanten som er rundt subbene dine er en hard gummi ring som du skal med litt makt kunne dytte deg til skruene, men du har sikkert bare testa fra utsiden? for den må nok brettes ut fra innsiden. mener ikke fra innsiden av boksen, men fra støvhetta --> membran --> gummiring, dra den opp derifra

Lenke til kommentar

nei, fra utsiden av kassa, forran ved elementet, der har du membrandelen av elementet. den delen som er stiv og som er i bevegelse heter støvhetta, så har du den buede gummiringen rundt som lar støvhetta slå uten å løsne, denne heter membranen. utenfor denne igjen har du skjelettet på elementet, her den skal være skrudd fast. men for å dekke denne delen har de tredd på en ring av hard gummi som er mulig å flytte.

 

enden sitter nok litt nede, men du kommer til om du tar et flatt skrujern og vipper den litt opp. jeg snakker selvfølgelig nå om at du skal inn fra mellom denne gummiringen og membranen.

Lenke til kommentar

som du sikkert ser på den supre illustrasjonen min, så ser du at 1 = støvhetta, 2 = membranen, og 3 = gummiringen.

 

her mellom 2 og 3 skal du dytte et flatt skrujern, der den røde streken er, og vippe skrujernet ned så du får åpnet gummiringen fra innsiden av membranen.

 

der skal du kunne finne skruene dine :)!

 

fikk jeg ikke med bildet? emn om du fiksa det er det vel greit uansett :)

Endret av Suit-up
Lenke til kommentar

hvordan forsterker har du? nei du kan nok ikke koble det sånn da.

den illustrasjonen viser hvordan 2x2ohm blir 4ohm på forsterkeren.

 

med 2 elementer med enkel 4ohm spole må du parallellkoble for å laste i 2 ohm. altså fra + på forsterker, til + på begge elementer, og fra - på forsterker til - på begge elementene. da laster du elementene i 2 ohm.

 

parallellkobling minsker ohm, hvor seriekobling øker.

husk å aldri blande ohm-verdier!

Lenke til kommentar

Dette her ble mye :p

 

Jeg har Mac Audio Fearless 1000d.

 

Kunne du tegnet i paint elns hvordan jeg skal koble dette opp? Hadde satt utrolig pris på det!

 

 

tror jeg forstod deg riktig på en av de :p

 

 

 

2u6e92h.png

 

 

 

 

 

 

17fp4y.png

Endret av awezum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...