Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor er jeg så glemsk?


Anbefalte innlegg

Jeg glemmer saker og ting hele tiden. Husker nesten aldri hvor jeg legger fra meg telefonen, snusboksen, nøklene, lommeboka osv...En stor del av dagen min går ut på å lete etter viktige ting som jeg ikke husker hvor jeg har lagt. Hver eneste gang jeg skal gå ut fra leiligheita, så må jeg lete etter nøkkelen for å kunne låse døra.

En gang bestemte jeg meg for å henge nøkkelen på en synlig plass slik at jeg skulle finne den uten å måtte lete. Men jeg letet i sikkert 1 time før jeg husket at jeg hang den på det stedet der jeg skulle huske det.

 

Jeg er ekstremt glemsk. Av og til når venner spør meg om hva jeg spiste til middag idag så husker jeg det ikke og kommer på det først etter en lang stunds tenking. Selv om jeg spiste middag for mindre enn 1 time siden.

 

Dette er bare noen få eksempel.

 

Hva skyldes dette? Er dette normalt for en mann på 20 år? Anonym poster: b85f73ce2c5419c273bc2eb7fe193f84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt glemsk også. Det som fungerer er å ha faste rutiner på alt. Jeg har alltid mobilen i høyrelomma i buksa, ellers ligger den på nattbordet/pc pulten. Nøklene er alltid i venstre lomma eller på PC pulten. Så når du ikke finner det du leter etter på ett sted, så er den garantert på det andre. :)

Lenke til kommentar

Jeg er også glemsk, men siden jeg også er blind, er jeg nødt til å fokusere på hvor jeg legger ting. Som tidligere er sagt, og som også er mitt råd, er tat du er mer bevist hvor du legger ting.

Om det er normalt... Jeg tror det mer handler om hvor du har tankene når du legger fra deg. Jeg har heller ikke særlig god hukommelse, men å huske hvor jeg legger ting er godt innarbeidet. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...