Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig problem


Anbefalte innlegg

Hei. I går sendte en venn meg en link på msn. Linken skulle være et kart over et land, hvor det var et javascript som kjørte det. Når jeg trykka på linken, blei skjermen svart, og det endte i blue screen. Etter dette har skjermen fått masse små firkanter, oppstartsskjermen flikkrer og har masse rare striper osv(artifacts??). Normal oppstart endte hele tiden i bluescreen før jeg kom inn i windows.

 

Jeg fjerna grafikkdriver og det gjorde så jeg kom inn i windows uten safemode. Men har fortsatt alle disse artifactsene på skjermen. Og hvis jeg prøver å installere grafikk driver igjen, så er det samme resultat med at jeg får bluescreen før jeg kommer inn i windows.

Prøvde å finne grafikk driver automatisk hos nvidia, men da kræsjer nettleseren. så mistenker det har noe med java og gjøre også, men blir ikke noe bedre av å avinstallere java. Har også prøvd system gjennoppretting, men funker heller ikke

 

Noen som har noen som helst peiling? Mitt neste forsøk blir en formatering, hvis ingen andre har noen gode forslag..

post-176450-0-21695000-1339061070_thumb.jpg

post-176450-0-00072300-1339061083_thumb.jpg

post-176450-0-09946800-1339061093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det var helt tilfeldig at du fikk problemet da - når du har artifacts på bios skjerm og under oppstart så er det trolig et hardwareproblem - helst defekt skjermkort.

Ta ut strømkabel og batteri noen minutter og prøv igjen - hivs ikke så håper jeg du fremdeles har garanti.

Lenke til kommentar

Oi, det der ser jo kjent ut..

 

600px-Imga0528.jpg

 

Slik saag min maskin ut for for noen aar siden ogsaa, desverre er det grafikkminnet paa skjermkortet som er gaaent, ikke helt uvanlig paa disse maskinene, desverre.. jeg har skiftet to skjermkort paa grunn av dette..

 

Om maskinen er innenfor garantitiden er nok eneste losningen aa ta kontakt med Dell Support og faa sendt ut en tekniker.. eller om garantitiden er utgaatt evt. finne ett paa ebay?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sitter i Polen nå og pc'en er 5 år gammel, så ingen garanti lengre nei. Jeg har en ny Clevo p170em på vei, med leveringstid rundt 15. juni, så er ikke full krise.

 

Da får jeg bare begynne å ta backup av ting jeg vil beholde og holde ut de få dagene som er igjen med 1280x1024 og artifact all over :p pc'en funker hvertfall sånn nogenlunde i normal mode, foreløpig xD

 

Takk for raske svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...