Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt tilfeldige kræsj, noen som har et innspill?


Anbefalte innlegg

Dataen kræsjer HELT tilfeldig, stortsett bare når når jeg surfer på nettet. Har aldri opplevd kræsj når jeg spiller. Dette skjer 1-6 ganger hver dag.

 

 

 

Koden jeg får i event viewer etter kræsj er Event id Kernel-power 41: "The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly".

 

Ingenting annet er å spore. Ingen spesielle error har skjedd før tidspunktet dataen kræsjet og det har heller ikke blitt skrevet noe minidump pga det skjer så altfor fort.

 

 

Hvordan det ser ut når dataen kjæsjer varierer: Før pleide skjermen å bli blåstripete, nå blir den svarrt, hvit eller så dundrer det opp med alle verdens farger.

 

 

Jeg har prøvd VELDIG MYE forskjellig, men ennå ikke funne problemet. De siste alternativene er:

 

 

1. Noe galt med et av skjermkortene

2. At det er den piratkopierte Windows versjonen eller

3. Et eller annet tredjeparts software

 

 

 

 

1. Er ikke helt sikker på dette punktet men det KAN jo være et eller annet galt. Som sagt har jeg ikke opplevd at pc`n kræsjer i spill, men jeg vet at det er mye tukling med Amd crossfire. Skal teste litt hvordan det er med kun et skjermkort.

 

 

 

2. Jeg har piratkopiert Windows 7 på dataen, og det hadde ikke kommet som en bombe hvis det er årsaken. Men jeg har formatert dataen flere ganger med forskjellige windows installasjoner og det ser ikke ut til å hjelpe stort:S Det kan jo være at jeg bare har hatt virkelig uflaks:/

 

 

3. Har lest på nettet om flere som har hatt problemer med CCC, realtec Hd audio manager, mus, tastatur osv.. Det er fullt mulig at det er et eller annet program som er synderen.

 

 

 

 

Jeg er Evig takknemlig for noe som helst innspill:)

Endret av gallsman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dette svaret blir litt banalt, men eg hadde problem med at pcen kræsja for noen dager siden. Eg inntallerte windows på nytt men det gjorde ingen forskjell. Etter det så tenkte eg gjennom kva endringer som hadde skjedd siden sist, og da kom eg på at det hadde vært veldig varmt i været de siste dagene. Så eg opna vinduet og etter det har problemet vært løst :)

 

Det trenger ikkje nødvendigvis vere overclock for at det skal skje. Chipsettet kan bli veldig varmt på nokon pccer. har du sjekka om ei vifte i kabinettet har slutta og gå?

 

Ellers så er ram ofte eit problem i slike tilfeller, men det er som regel etterfulgt av BSOD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat samme hovedkort med en Phenom X6 i pcen til guttungen, det oppførte seg helt likt og i mitt tilfelle var det ram, selv om brikkene ikke feilet ved test. Prøv med andre brikker, har en sterk mistanke om at disse hovedkortene er svært følsomme., blant annet tidlige versjoner av Corsair Vengeance, standard XMS3 og G.Skill RipJaws har ikke vært noe suksess.

Ser at du har en Sandforcebasert SSD - disse er berømte for å gi slike problemer som du beskriver, så jeg ville utelukket det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...