Gå til innhold

:: 3000kr (+/- 800) :: Ny Mobil -> Fremtidsrettet og kjapp?


Anbefalte innlegg

Så var det på tide å bytte ut min gamle mobil (zte blade), og denne gangen med noe som blir oppdatert fra produsenten sin side og ikke "roms".

 

 

Ønsker dette av min nye mobil

 

- Pris rundt 3000 +/-

- Godt interface (android, 2.3 med interface fra produsent, ny android, ios, ikke windows eller symbian av noe slag)

- Kjapp (ikke trenge å bruke task killers eller tømme minne hver gang mobilen skal brukes).

- Skjerm større enn 3.5", men syns de store 4.7" er litt stort (kan gå hvis noe annet veier opp for det)

- Helst støtte for minnebrikke, da jeg liker å ha mer plass en 8/16gb til Spotify offline (har 32gb microsd brikke liggende).

- Hodetelefonuttak for å koble til stereo/bil.

- Batteri må holde en dag med variert bruk, bruker mobilen under gjennomsnittet (lades om natten).

- Og ikke minst fremtidsrettet, produsent holder mobilen oppdatert med siste software.

 

 

Jeg har sett på noen telefoner, men føler ikke at jeg klarer å velge riktig mobil uten litt hjelp. Noen er litt eldre enn andre, og jeg vet ikke hvordan de holdes oppdatert eller om de er kjappe nok til å ikke "lagge" med nyere OS. Er også åpen for forslag til andre mobiler :)

 

HTC One S: http://www.amobil.no...tc-one-s/108392

Litt dyr, ny?, oppdateringer?, ikke microsd, batteri?, grei størrelse

 

HTC Sensation XE: http://www.amobil.no...ation-xe/105197

Finfin pris, ny?, oppdateringer?, gammelt OS (oppdatert?), batteri?, grei størrelse

 

Samsung Galaxy Nexus: http://www.amobil.no...xy_nexus/104925

Fin pris, 2012 mod, oppdateringer?, ikke microsd, venn sier den må lades iløpet av dagen (ja/nei?), den er litt stor.

 

Samsung Galaxy SII: http://www.amobil.no...-i9100-s2/97817

Fin pris, gammel mod, oppdateringer?, microsd, gammelt OS, batteri?, grei størrelse.

 

Sony Xperia S: http://www.amobil.no...xperia-s/107518

Grei pris, ny?, oppdateringer?, ikke microsd, gammelt OS?, batteri?, grei størrelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den havner et stykke opp på lista siden den tar microsd. Men vil den holde i lengre tid, altså nå kommer S3 som blir det nye. Neste år kommer en ny modell, og senere ny OS. Vil da den med enkeltkjernet prosessor kunne holde følge og vil Samsung i det hele tatt bruke resurser på å holde den oppdatert? Det er dette som bekymrer meg ved å kjøpe en mob som er 1år gammel, og spes fra et selskap som lager så mange mobiler.

Lenke til kommentar

Så litt på den Asus mobilen, virket interessant ved første øyekast. Men føler at Padphone er en telefon som er tilpasset en serie med produkter innenfor nettbrett. Jeg skal ikke bruke mer penger senere på å kjøpe meg et nettbrett med tastatur, da jeg har en ultraportabel pc som jeg bruker til soffasurfing. Hadde den samme Asus mobilen vært en rendyrket mobil med større batteri kunne denne ha vært mitt valg.

 

Har også fått øynene opp for Motorola Razr Maxx. Den har veldig bra batteri, god prosessor og blir oppgradert til ICS snart. Men har ikke aning på hvordan denne telefonen står iforhold til de andre, og prisen er litt høy.

Lenke til kommentar

Har sett litt mer rundt idag, og tror jeg har endt opp med Sony sin S modell. Står fremdeles åpen for forslag, men har sett for meg enten HTC one s - Sony xperia s - Galaxy s2. Det eneste som skiller disse mobilene er hvor mye plass det er på telefonene og hvor gamle de er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har selv sett på lignende modeller. Har en HTC One X nå, men syns den er litt for stor.

 

Her er noen av forskjellene jeg kommer på i farta, som har litt å si for meg:

 

HTC One S:

+ Godt design og veldig fin størrelse

+ Sense UI

- Ikke minnekort

- Litt lav skjermoppløsning

 

SGS2:

+ Billig (pent brukt hvertfall)

+ Støtter store minnekort

+ Lett og tynn

- Ikke så god skjerm som de andre

 

Sony Xperia S:

+ Høyoppløst skjerm

+ Kameratast!

Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg, var en liten tur innom toppmodellene som har kommet ut nå. Fikk overbevist meg selv om at det blir for dyrt med en mobil til 5000kr! En optimal mobil til i 3k klassen passer meg fint, men aner ikke hvilken jeg skal gå for...

 

Sony Xperia S

Samsung Galaxy SII

Samsung Galaxy Nexus

HTC One S

HTC Sensation XE

HTC Sensation XL

Asus Padphone

Motorola Razr (Maxx)

Nokia Lumia 900

..............

Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg, var en liten tur innom toppmodellene som har kommet ut nå. Fikk overbevist meg selv om at det blir for dyrt med en mobil til 5000kr! En optimal mobil til i 3k klassen passer meg fint, men aner ikke hvilken jeg skal gå for...

 

Sony Xperia S

Samsung Galaxy SII

Samsung Galaxy Nexus

HTC One S

HTC Sensation XE

HTC Sensation XL

Asus Padphone

Motorola Razr (Maxx)

Nokia Lumia 900

..............

 

Hva skjer med at du plutselig har lagt inn Nokia med Windows Phone da? Anbefaler selvfølgelig den, da jeg nettopp har kjøpt aksjer i Nokia :)

Lenke til kommentar

For min del så spiller det ikke så stor rolle om det er Android, Win Phone eller IOs. Prisen på Lumia er rundt HTC One S, Motorola Razr Maxx så hvis noen hadde mye bra å si om den så kunne den ha vært en mulighet. Er også litt skeptisk til at jeg ikke liker tykke store mobiler, skal en mobil være stor (større en 4" skjerm), så mener jeg også at den skal veie opp med batteri eller at den er tynn. Men samtidig så er jeg også skeptisk siden jeg vet lite om Nokia telefoner generelt, det eneste jeg har fått med meg er at de kan bli ganske så trege og lite responssive. + for gps funksjonen dem har, men jeg har gps i bilen ;) - for at jeg har vokst opp med Sony Ericsson uten touch og siden touch kom med Android. Men kunne jo ha vært gøy å teste Nokia.

 

 

Men uansett så tror jeg at det blir en HTC One S, så gidder jeg ikke å sitte og mase med å lete etter en ny mobil... Satser på det beste og ser hvordan det går. Dersom ingen stopper meg nå da :)

Lenke til kommentar

Valget havnet på HTC One S da jeg kan se for meg å ha denne i en lengre periode, og en Sony Xperia S ville jeg ikke ha vært fornøyd med pga designet på dem ;) Har en ikke penger til en HTC One S, slå til på en Sony Xperia S eller Samsung Galaxy Nexus. Stor mobil vs en litt mindre mobil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...