Gå til innhold

Bærbar og oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter og tenker litt på å skaffe meg en ny bærbar, men jeg er fremdeles litt på gjerdet ang bærbar vs stasjonær.

 

Jeg reiser litt, så en bærbar er kjekt å ha med seg, På en annen side så har jeg ikke råd til å bytte pc hvert år.

 

Hvordan er dagens bærbare med tanke på oppgraderinger av cpu og gpu?

 

Jeg har sett litt på Asus G55, som jeg liker veldig godt med tanke på design og kjøling, men ser at skjermkortet GTX 660m ikke er av de aller beste. Er det mulg å bytte dette senere? Evt hvor lenge vil et slikt kort holde? Vil jeg feks kunne kjøre ARMA3?

 

Finnes det andre bærbare som evt har mulighet til å kunne oppgraderes etter du har kjøpt dem?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet; Nei. Du skal ikke regne med å kunne oppgradere prosessor eller grafikkort i en bærbar. Det mest iøyefallende unntaket er Multicom's egenkonfigurerte bærbare. På de kan du til en viss grad oppgradere til en sterkere prosessor eller grafikkort - forutsatt at du starter med et av de svakere valgmulighetene du har.

Lenke til kommentar

Jeg har selv sett en del på Asus G55 og G75 pcene. Ettersom hva jeg har sett så er G75 et mye smartere kjøp enn G55 siden du får et 670m skjermkort i steden for 660m og en større skjerm til rundt 500 kroner mer om jeg ikke husker feil.

Oppgradering av bærbar kan du bare glemme kort sagt. Det er noen som vet hvordan det gjøres, men ikke regn med å finn noen av dem.

Men det burde ikke bli noe problem siden en Asus G75 pc vil trolig ikke ha store problemer med spill på minst 2 år (jeg bare gjetter).

Du kan jo oppgradere ram og hard disk da, det er sjeldent noe problem.

Velger du å kjøpe en stasjonær pc framfor en bærbar så vil du få MYE mer ytelse for pengene dine, men du har ikke like lett for å ta med deg pcn rundt like lett. Det er også enkelt å oppgradere en stasjonær pc så den holder seg oppdatert til dagens utfordringer.

Jeg personlig har planer om å kjøpe meg en asus G75 (om jeg får penger til det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...