Gå til innhold

Iphone-tyveri, egenandel?


Anbefalte innlegg

Hei!

Min iphone ble stjålet, og hadde gjennom Onecall forsikret den. Da jeg ringte og skulle ordne med forsikringen, fikk jeg vite at de kun utbetaler 2500 av opprinnelig pris (4000) pga. egenandel? Gjelder ikke egenandel ved skade? Når den blir stjålet får da som oftest folk en lik telefon tilsendt, eller bommer jeg helt nå?

 

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde forsikring på min via netcom. Såkalt dumming-forsikring. Skadet telefonen min, og fikk en ny en mot egenandel på 600. Så klarte jeg å miste den i vann.. Og måtte betale ny egenandel på 1200. Men fikk ny telefon for det om.

 

Går telefon på innboforsikring f.eks? Vet at sykkelen min går på innboforsikringen dersom noe skjer med den på gårdsplassen her..

 

Ser tilbake på hvor dum den siste setningen var. Haha.

En grunn til dumming-forsikring!

Lenke til kommentar

Takk for svar,

 

Telefonen min gikk dessverre ikke på verken reiseforsikring eller innboforsikring, men gjennom OneCall, jeg trodde man fikk tilsendt ny telefon, og visste ikke at egenandelen en gang gjaldt ved tyveri, trodde kun egenandel gjaldt ved skade.

Lenke til kommentar

........visste ikke at egenandelen en gang gjaldt ved tyveri, trodde kun egenandel gjaldt ved skade.

 

Ble litt nyskjerring og gikk på One Calls sider og sakset:

10.8 Egenandel er NOK 1000,- ved skade som inntreffer i avtalens tre første måneder, regnet fra tegningstidspunktet. For skade som inntreffer etter tre måneder fra tegningstidspunktet er egenandelen NOK 500,-. Ved et nytt skadetilfelle innen 18 måneder etter forrige skadetilfelle, er egenadel NOK 1000,-. For ytterligere skadetilfeller (flere enn 2) i løpet av en periode på 18 måneder, vil det bli trukket en egenandel på NOK 1500,-. Tilsvarende egenandeler for Apple iPhone alle modeller er 1500, 2250, 3000. Ved skade første tre måneder NOK 1500.

Fin telefon, men ser det koster å være kar med iPhone - min Defy+ og alle andre (også dyrere) koster bare halvparten i egenandel. Godt det går den vegen av og til... :-)

En annen ting - etter ca 4 år med betaling av forsikring (432,00/år) + egenandel har jeg betalt inn like mye som den kostet ny om jeg får et tap da. Lurer jo på nå om dette er spesielt glupt..

Meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...