Cobe Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 Hei. Er det mulig å legge til et eget tittel-spor på DVD'en i Studio 8? Tanken er liksom subtitles med forskjellige språk? Er det slik man vanligvis gjør det på DVD-filmer? -Christoffer-
adonis Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 Nja... Det går egentlig ikke, men den kan jobbe seg rundt det, avhengig av hvor lang filmen er. For å lage DVD med ekte undertekster trenger en et profesjonelt DVD authorings-program som for eksempel Impression DVD Pro. Dette er forøvrig et litt dyrt program, og brukerterskelen kan være litt høy. Om filmen er kort kan du enkelt kopiere den i flere eksemplarer, hver med sitt tekstspråk. Disse filmene kan enkelt bindes sammen i en meny slik at en kan velge mellom f.eks. norsk eller engelsk. I prinsippet vil det da være snakk om to forskjellige filer som blir spilt av, avhengig om en velger den ene eller andre. Husk forøvrig da at en DVD-plate ikke kan holde på mer enn litt over en time med video, så denne måten fungerer ikke om filmen din er over 30 minutter. /Øystein
JarleW Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Husk forøvrig da at en DVD-plate ikke kan holde på mer enn litt over en time med video, så denne måten fungerer ikke om filmen din er over 30 minutter. /Øystein Står da 120 min på mine dvd-r plater
adonis Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Står da 120 min på mine dvd-r plater Jepp, men jeg har hatt problemer med å klemme inn særlig mer enn 80 minutter i grei kvalitet på DVD fra Studio. Har dog vært borte i en DVD-opptager fra Panasonic, og denne ga veldig fin kvalitet på veldig lav bitrate. Her fikk jeg inn 120 minutter i god kvalitet, men det skal godt gjøres med software-kompresjon som en finner i Studio 8 og tilsvarende. /Øystein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå