Gå til innhold

streame egen radio.


Anbefalte innlegg

http://www.leifoyvind.com/radioleffa.htm

Har jeg lyst å ha egen radio som et prøveprosjekt. Jeg skal selvsagt ikke spille andres musikk i og med jeg ikke har kontrakt/betalt TONO for det.

 

Men hvordan kan jeg gjøre dette? Jeg har satt inn en HTML kode av Winows media player.

 

Koden:

 

<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH="553" HEIGHT="42" CLASSID="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"

STANDBY="Loading Windows Media Player components..." TYPE="application/x-oleobject">

<PARAM NAME="RADIO" VALUE="videofilename.wmv">

<PARAM name="autostart" VALUE="false">

<PARAM name="ShowControls" VALUE="true">

<param name="ShowStatusBar" value="false">

<PARAM name="ShowDisplay" VALUE="false">

<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" SRC="RADIO" NAME="MediaPlayer"

WIDTH="192" HEIGHT="190" ShowControls="1" ShowStatusBar="0" ShowDisplay="0" autostart="0"> </EMBED>

</OBJECT>

 

Hva gjør jeg for og overføre det jeg sier, til meiaplayeren?

 

Trenger jeg noen tillegsprogram til Pcn?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei! Dersom du straumer til MP3/M3U kan dei fleste nettleserane faktisk spele desse av i HTML5 - noko som er mykje betre enn t.d Windows Media Player. Eg brukar stortsett Mac, og der er WMP verkeleg umogleg. Det finnes ikkje ein offentleg release, så ein må sitte i eit program kalt "Flip". På linux er det neppe betre. For ikke å snakke om mobile plattformar.

 

Eg laga ein radio berre for gøy i rein HTML5 som du kan sjå på (benytter óg ein del Javascript for å scrolle mellom kanalane). Du finner sida her (sjå gjerne på kjeldekoda). Eg har nytta VIDEO-taggar for å fikse nokre problemer, men eg trur ikkje det er noko i vegen for å bruke AUDIO-taggar i plassen. Lukke til :)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...