Gå til innhold

[Løst] Konfirmasjon spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei! Søndag neste uke skal sønnen til venninna til mamma konfirmeres. Jeg var i en annen konfirmasjon her om dagen, og så at foreldre til konfirmanten og diverse andre sto opp når konfirmanten skulle "konfirmeres". Er det slik at det er kun familie og fjerne slektninger som kan stå opp, eller er det greit for de som ikke er familie, men venner, og stå opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anta at det også er greit. Man står vel opp for å vise at man er vitne til konfirmasjonen. Hvis man står, så skjer jo det når konfirmanten får bønnen/velsignelsen ved alteret. I tillegg til famile så er det vel ofte fadderne fra dåpen også som står. Forrige konfirmasjon jeg var i så var det ca 50/50 som gjorde det, så ingen fast norm.

 

Konklusjon, velg selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt vanlig at venner av konfirmanten eller familien også reiser seg sammen med de nærmeste. Jeg har deltatt i flere konfirmasjoner hvor også klassekamerater og jevnaldrende venner av konfirmanten har reist seg. Du kan naturligvis forhøre deg med konfirmantens foreldre i forkant for å være på den sikre siden. Det kan jo hende at konfirmanten selv har et ønske om at hans familie blir sittende fordi han syntes det er flaut for eksempel.

 

Men det er helt klart vanlig at alle som deltar i feiringen av konfirmanten reiser seg :)

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...