Gå til innhold

Fjernstyring av Mobil fra PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min venn er multifunksjonshemmet. Han har ikke kontroll på armer/ben og har ikke språk. Han styrer sin XP baserte PC med en refleks i pannen som blir registrert av et kamera og "trege Taster" på musa.

 

Han ønsker kontroll over egen økonomi, og da er ikke Netbank med kode brikke et alternativ ( kan ikke trykke på knapper). Nettbank på Mobil ser ut som eneste mulighet da.

 

Han har selvfølgelig også lyst på Smart Telefon.

 

Ser da for meg en mobil han kan styre fra PC slik som du kunne med gamle Windows Mobiler ( WM 6.X).

 

Det skulle jo ha gått lett, hvis han bare hadde Vista eller win 7, men stolen er levert med pc med xp, og nav var ikke intressert i å gi ham win7.

 

Da spør jeg, Har lett i 2 uker nå;

 

- Noen som vet om software/app som kan bruke for å fjernstyre moderne smart telefon med ? Fra XP . Har Nokia med Win 7 Mango, men bytte av telefon er ikke noe problem

 

Eller andre forslag til hvordan bruke nettbank med bare mus og trege taster ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du styrer mobilen med pc-en, hva blir forskjellen fra normalt nettbank og fra mobil uten om at det blir enda mere komplisert. Man vil vel uansett måtte taste inn en kode om det går via pc eller mobil?

 

Et slikt software tror jeg uansett ikke finnes til WP enda, finnes sikkert løsninger til andre OS, så er jeg skepisk til og de uansett vil kunne virke sammen med mobilbank løsninger da de ofte kjøres i et veldig lukket miljø pga sikkerhetsmessig saker og ting.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Han kan "taste" via screen keyboard. Sitter faktisk og vedlikeholder websider og programmere i Visual Basic.

 

Har funnet software som gjør jobben via xp- Win Phone 6.x og Win7 - Win Phone Mango. Men ikke noen andre kombinasjoner.

 

Løsning Via VNC eller logmein er intressant, det vet jeg at han kan takle.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...