Gå til innhold

Design & Web Premium eller Design Standard?


Anbefalte innlegg

Jeg står nå ovenfor et vanskelig dilemma. Jeg har tenkt å oppgradere til CS6-pakken, men vet ikke om jeg skal gå for Design & Web Premium eller Design Standard. Jeg driver med webdesign og -utvikling, og har hittil sittet på Design Premium CS5.5. For å være ærlig har jeg hverken lagt ned tid i Dreamweaver eller Fireworks i løpet av min (korte) «karriere» innen webdesign.

 

Slik situasjonen er nå, lager jeg websider i Espresso 2. Jeg har derfor enda ikke gitt Dreamweaver en sjanse, og leser mange plasser at det er «bloated» og tungt. Mitt spørsmål er derfor rettet til de som driver med webdesign og -utvikling: Er Dreamweaver og Fireworks et «must» for noen som satser å jobbe med web? Kan Photoshop og Illustrator erstatte Fireworks, eller er sistnevnte et essensielt program for utvikling av webgrafikk?

 

Mitt spørsmål er sett i forhold til produktivitet. Jeg kan allerede Photoshop, og har basert mitt arbeid med webgrafikk i Photoshop og Pixelmator hele veien. Er det da mest effektivt å fortsette å forholde seg til Photoshop, eller vil det være verdt bryet å lære seg Fireworks fra scratch?

 

Jeg baserer mitt arbeid på WordPress-plattformen, om det skal ha noe å si for valg av programvarepakke.

 

Takk på forhånd! :)

Endret av GoldenHymn90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dreamweaver er drit. Eller, kommer ann på hvordan du bruker Dreamweaver, om du ikke koder selv, så er det drit.

Anbefaler heller å kjøpe en skikkelig editor som SublimeText(Kjører på Mac, Windows og Linux) for selve kodinga/utviklinga også ligge unna Dreamweaver.

 

Edit: Espresso 2, etter hva jeg så på skjermbildene ser mye bedre ut enn dreamweaver.

 

Også, Dreamweaver er tungvint å bruke på Mac, i forhold til på Windows.

Endret av Dolan
Lenke til kommentar

Dreamweaver er drit. Eller, kommer ann på hvordan du bruker Dreamweaver, om du ikke koder selv, så er det drit.

Anbefaler heller å kjøpe en skikkelig editor som SublimeText for selve kodinga/utviklinga også ligge unna Dreamweaver.

Takk for svar! Jeg ser at Dreamweaver genererer veldig tunge koder, og kan være ukompatibel med noen nettlesere. Så hvis Espresso 2 er å foretrekke fremfor Dreamweaver, så skal jeg fortsette å basere mitt arbeid i Espresso 2.

 

Men så kommer vi ikke unna at Design & Web Premium også inneholder Fireworks, som er tilegnet webgrafikk. Som sagt, kan jeg allerede Photoshop; derfor blir spørsmålet om det er mest effektivt å fortsette å produsere grafikk i Photoshop, eller vil jeg spare mye tid og krefter av å ta meg bryet til å lære Fireworks? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...