Gå til innhold

[Løst] Overføre data fra Galaxy S2 til S3, Kies


Anbefalte innlegg

Hei alle Samsungeksperter.

 

Jeg har solgt min S2 i dag og skal sende den avgårde i morgen. Jeg har forhåndsbestilt den nye S3.

 

Siden min S2 er borte før jeg får min S3 er det viktig for meg om det er en måte å lagre info jeg har på den gamle og at jeg uten for store problemer overføre opplysningene på den nye. Spesielt er kalenderen viktig for meg.

 

Jeg har nå lagret alt på Kies på PC-en min. Er det noen som vet om jeg da kan overføre dette fra Kies til den nye telefonen? Det virker logisk, men vil bare være 100% sikker så jeg ikke står der med skjegget i postkassen...

 

Takk på forhånd for hjelpen.

 

Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kalenderen følger gmail kontoen din.. sålenge du logger deg på med samme konto på din nye S3 vil den automatisk hente inn dine kalender data, kontakter, apper :-)

 

det som du kan synke via Kies er bilder, video, musikk osv...

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Hei DroidOle.

 

Jeg har prøvd å synkronisere min S2 kalender med Google kalenderen min flere ganger, men jeg har ingen opplysninger I Google kalenderen. En annen ting er at jeg aldri bruker Google kalenderen og ville egentlig kun ha mine notater i mobilkalenderen, er ikke det mulig?

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan man lagrer alle opplysningene i Kies. Jeg har akkurat sikkerhetskopiert alt på Kies. Problemet er at jeg ikke kan åpne Kies og se på om de lagrede opplysningene er der og for det andre så vet jeg ikke om Kies gjenkjenner meg og når man kobler til S3-en at den har samme Kiesversjon og om man kan overføre dataene som forhåpentligvis er der.

 

Jeg har sett i bruksanvisningen og prøvd å åpne Kies uten mobilen også, da er det bare tomt liksom, selv om jeg har sikkerhetskopiert alt. Jeg synes det er litt komplisert, eller ingen info om dette. Forhåpentligvis er det jo bare å koble den nye mobilen til Kies og så importere alle dataene fra den gamle på et par minutter. Men jeg må være 100% sikker siden jeg sletter alle opplysninger i dag på S2 og først får S3 om 2 uker så dermed kan jeg jo ikke koble de to mobilene opp mot hverandre:-(

 

Er det noen som har erfaring med dette f.eks. når man gikk over fra Galaxy S til Galaxy S2? Eller andre Samsung telefoner om man kan gjør dette over Kies?

 

Hilsen Espen

Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for hjelpen.

 

Jeg er bare i tvil om S3 er kompatibel når den kommer, og jeg har heller ikke et micro sd kort liggende som man behøver.

 

Jeg har vært inne på Kies AIr en del, regner med jeg kan hente ned all info fra den med en ny mobil? Er det noen som har prøvd dette, fra en Samsung til en annen når dere kjøpte ny?

 

Hilsen Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...