Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm og div. fungerer ikke ved første oppstart av PC?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt ny PC. Har kjøpt alle deler selv, eller jeg har fått hjelp til å velge ut riktige deler.

 

Når jeg starter PC'en starter alle vifter og strømforsyningen virker OK. Man skulle tro at PCn virket.

 

Desverre reagerer ikke Mus, tastatur eller skjerm. Jeg har prøvd alle tre på en annen maskin og der ser det ut til å fungere helt fint.

 

Hva kan jeg ha gjort feil?

 

Kan nevne at hovedkortet kortsluttet og jeg har kjøpt nytt, men valgt å beholde prossessoren. Kan det ligge noe der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har kjøpt ny PC. Har kjøpt alle deler selv, eller jeg har fått hjelp til å velge ut riktige deler.

 

Når jeg starter PC'en starter alle vifter og strømforsyningen virker OK. Man skulle tro at PCn virket.

 

Desverre reagerer ikke Mus, tastatur eller skjerm. Jeg har prøvd alle tre på en annen maskin og der ser det ut til å fungere helt fint.

 

Hva kan jeg ha gjort feil?

 

Kan nevne at hovedkortet kortsluttet og jeg har kjøpt nytt, men valgt å beholde prossessoren. Kan det ligge noe der?

 

Kan være prosessoren som er defekt/har tekniske feil som gjør at den ikke er brukbar siden jeg antar prosessoren var i HK da det kortsluttet? Og du har reklamasjonsrett som gjør at du kan få penger igjen viss feks det skjer skade på komponentene dine.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har kjøpt ny PC. Har kjøpt alle deler selv, eller jeg har fått hjelp til å velge ut riktige deler.

 

Når jeg starter PC'en starter alle vifter og strømforsyningen virker OK. Man skulle tro at PCn virket.

 

Desverre reagerer ikke Mus, tastatur eller skjerm. Jeg har prøvd alle tre på en annen maskin og der ser det ut til å fungere helt fint.

 

Hva kan jeg ha gjort feil?

 

Kan nevne at hovedkortet kortsluttet og jeg har kjøpt nytt, men valgt å beholde prossessoren. Kan det ligge noe der?

 

Kan være prosessoren som er defekt/har tekniske feil som gjør at den ikke er brukbar siden jeg antar prosessoren var i HK da det kortsluttet? Og du har reklamasjonsrett som gjør at du kan få penger igjen viss feks det skjer skade på komponentene dine.

 

 

Hei. Tanken har slått meg, ja. Prossesoren var desverre koblet til.

 

Jeg lurer på, tror du er mest sannsynlig problemet?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har kjøpt ny PC. Har kjøpt alle deler selv, eller jeg har fått hjelp til å velge ut riktige deler.

 

Når jeg starter PC'en starter alle vifter og strømforsyningen virker OK. Man skulle tro at PCn virket.

 

Desverre reagerer ikke Mus, tastatur eller skjerm. Jeg har prøvd alle tre på en annen maskin og der ser det ut til å fungere helt fint.

 

Hva kan jeg ha gjort feil?

 

Kan nevne at hovedkortet kortsluttet og jeg har kjøpt nytt, men valgt å beholde prossessoren. Kan det ligge noe der?

 

Kan være prosessoren som er defekt/har tekniske feil som gjør at den ikke er brukbar siden jeg antar prosessoren var i HK da det kortsluttet? Og du har reklamasjonsrett som gjør at du kan få penger igjen viss feks det skjer skade på komponentene dine.

 

 

Hei. Tanken har slått meg, ja. Prossesoren var desverre koblet til.

 

Jeg lurer på, tror du er mest sannsynlig problemet?

 

Jeg har ikke mye informasjon å gi deg der, men ja jeg tror det for om jeg ikke tar feil så før HK kortsluttet så kom de jo alt for mye strøm inn i HK som kan ha gjort at CPU fikk for mye strøm og fikk tekniske feil, rettere sagt en overklokking og overopheating.

 

Men dette er bare ren gjetting av "common sense" da.

Om jeg tar feil får noen komme å rette meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo kjipt å få en kortslutning mot sjassis. Men nå har du jo fått et nytt sjassi- så det kan jo være lurt å sjekke om alle rambrikkene sitter rett i. Er skikkelig på plass?

 

At du har alle kablene satt rett, dvs alt som har med skjermkortet å gjøre står på rett plass, rette koplinger om du har VGA eller noe mer avansert grafikk kort, for eks PCI E? Da er det ekstra ledninger med strøm til det kortet som skal koples til.

 

BmOnline

 

ps: Om du kan få prøvd den prosessoren din i på et annet HK? Så vil du finne ut om den er us.

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...