Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Økonometri BI case!


Anbefalte innlegg

jeg har korrelasjon mellom bnpvt og matkonsvt = 0.414462 , bnpvt-1 og matkonsv-1 = 0,422940 og bnpv2 og matkonsvt-2 = 0,427311

feks markerer variablene bnpvt og matkonsvt, høyreklikk --> open as group --> view -> correlation analysis - > velger correlation og huker av covariance.

Oppgave I prøver jeg å finne ut av selv :hmm:

 

Er dette det eneste vi trenger å vite fra oppgave B?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe?

 

uhatt(-1)

 

Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler.

Lenke til kommentar

Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe?

 

uhatt(-1)

 

Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler.

 

Skal jeg ta uhatt(-1) til slutt? Hva skal jeg ha først? Hvordan gjorde dere det?

Lenke til kommentar

Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe?

 

uhatt(-1)

 

Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler.

 

Skal jeg ta uhatt(-1) til slutt? Hva skal jeg ha først? Hvordan gjorde dere det?

uhatt(-1) til slutt ja, på samme måte som du har gjort med de andre leddene. Testet det selv og fikk samme svar som ved den andre fremgangsmåten.

 

 

 

Når det gjelder grafene så er vel det strengt tatt egen vurdering, resultatet blir jo det samme. Selv har jeg valgt å ta med 1 for hver + en felles. Men ser ikke helt i hvilken sammenheng vi kommer til å få bruk for dem uansett..

Lenke til kommentar

Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe?

 

uhatt(-1)

 

Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler.

 

Skal jeg ta uhatt(-1) til slutt? Hva skal jeg ha først? Hvordan gjorde dere det?

uhatt(-1) til slutt ja, på samme måte som du har gjort med de andre leddene. Testet det selv og fikk samme svar som ved den andre fremgangsmåten.

 

 

 

Når det gjelder grafene så er vel det strengt tatt egen vurdering, resultatet blir jo det samme. Selv har jeg valgt å ta med 1 for hver + en felles. Men ser ikke helt i hvilken sammenheng vi kommer til å få bruk for dem uansett..

 

Takk for svar, og takk for hjelp. Klarte det.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet om vi får +1 for rikitg svar og 0 for feil, eller om det er +3 for riktig og -1 for feil?

 

Står sistnevnte i notatene og tidligere eksamener, men mener foreleseren sa noe om at vi fikk +1, 0 i år?

Lenke til kommentar

går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe?

Hørte noen i klassen i dag som sa at de trengte 24poeng for å få A, eller så var det 24 av 35 for å få A. Litt usikker :)

 

kan nok ikke være 24 poeng :)

 

35 spm x 3 poeng per spm= 105 poeng maks

Lenke til kommentar

går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe?

Hørte noen i klassen i dag som sa at de trengte 24poeng for å få A, eller så var det 24 av 35 for å få A. Litt usikker :)

 

24 rette og 11 gale svar. Eller 72 poeng? (24*3)

Regner med at det er 72poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...