Erik B. Skrevet 1. mai 2012 Skrevet 1. mai 2012 Holder på å programmere nettbutikk, og har møtt mye utfordringer i forhold til det, men dette (som burde være enkelt) sliter jeg virkelig med å finne ut av. Problemstillingen er følgende: Handlekurven vises for bruker, og nå har brukeren mulighet til å oppdatere antall produkter de ønsker. Dette fungerer ved at man endrer antallet i tekstboksen, krysser av i korresponderende chechbox og trykker oppdater. Grunnen til at checkbox er markert er fordi denne inneholder informasjon om hvilket produkt som skal oppdateres. Slik ser det ut: Det jeg ønsker hjelp til er å ordne slik at når tekstboksen i Antall-kollonnen er markert, så blir korresponderende checkbox krysset av automatisk. Regner med det blir Javascript som blir måten å gjøre dette på. HTML koden for produktraden er slik: <tr><td><input type="checkbox" name="markert[]" id="markert[]" value="32"></td> <td>Test produkt<br /><br />Varenummer:32</td> <td><input type="text" name="oppdater32" id="oppdater32" value="1"></td><td>99,-</td></tr> Takker for hjelp.
MikkelRev Skrevet 1. mai 2012 Skrevet 1. mai 2012 Synes dette virker tungvindt. Spør du meg, så dropp checkboxen, og legg heller en oppdater-knapp vedsiden av Antall-boksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå