Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En av våre kunder byttet nettop ISP fra Telenor til BKK. Etter de la om til BKK ble det litt problemer med Exchange. All utgående mail sluttet å fungere. Det er det helt umulig å kjøre telnet mot noe som helst på port 25 fra Exchange serveren. De kjører SBS 2008 med Exchange 2007 SP3. Alle andre servere og klienter i nettverket klarer uten problem å kjøre telnet mot bl.a. mailout.bkkb.no:25. Som et resultat av dette kommer det mail inn, men ingen får sendt mail ut. Internt fungerer mailen og jeg får kjørt telnet mot SBS/Exchange serveren. Har prøvd å deaktivere alt av brannmurer og antivirus uten at det hadde noen effekt. Har prøvd å endre port på send-connector, men det hadde heller ikke noe for seg. Har også prøve å kjøre mailoppsettet med og uten bruk av smart-host.

 

Er det noen som har vært borti dette, eller har noen tips til hvordan det kan la seg løse?

 

På forhånd, takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier de byttet til BKK, så regner jeg også med at de gjorde endringer på brannmuren sin. Eller kjører SBS serveren rett på nett med public IP ? Det nærliggende å tro, er brannmuren som mangler litt config i forbindelse med IP bytte.

 

Har du tatt noen trace av trafikken for å se hvor det stopper?

Lenke til kommentar

Ja det har blitt gjort endringer i brannmuren. Man skulle tro at det lå i brannmuren ja, men jeg har sett gjennom alle regler og det ingenting som skal blokkere noe fra LAN til WAN på port 25. Videre kan jeg nevne at jeg har gjort denne prosessen med å bytte ISP flere ganger hos andre kunder med mer eller mindre samme oppsett uten at det har oppstått noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...