Gå til innhold

Salg av online tjeneste - brudd på tjeneste


Anbefalte innlegg

Jeg er litt interessert i lovverk rundt det å selge en online tjeneste, i dette tilfelle et MMORPG(Massively multiplayer online role-playing game).

 

Dersom jeg abonnerer på en slik tjeneste og denne tjenesten ikke samsvarer med forventninger, finnes det noen lover som regulerer dette?

 

La oss si at man kjøper spillet, betaler en fast pris per. måned for å få spille, men spillet er såpass ustabilt at man ikke klarer å spille.

 

Er det et lovverk som tilsier at man har krav på noen form for erstatning dersom man betaler for en slik tjeneste? Nå har jeg ingen planer om å kreve erstatning fra noen som helst, dette er bare ren nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man kontakter tilbyderen av tjenesten, og forteller om ustabilitet og sannsynliggjør den, tror jeg at de forlenger inneværende periode tilsvarende den ustabile perioden. Hvilke lover som regulerer det, avhenger vel av om tjenesten tilbys fra Norge eller utlandet.

 

Hvis det derimot er et permanent problem, og ikke bare tidsbegrenset, vil jeg tro du kan heve kjøpet. Men igjen avhenger vel loven av om det er i Norge eller utlandet.

Lenke til kommentar

Fra min tid i WoW så jeg ofte på kontoen min at det var lagt til en dag gratis spilletid hvis det hadde vært en dag der de hadde hatt mye nedetid på serverene sine. Så de gjorde nå opp for seg.

 

Hvordan andre produsenter gjør det, vet jeg ikke. Men jeg syns Blizzard var flinke på det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å følge opp denne tråden litt:

Dette var fra en periode hvor jeg var aktiv i Age of Conan, produsert av norske Funcom.

 

Spillet var så uspillbart pga. sinnsyke lagspikes på deres server, noe som gjorde at ingen fikk spilt uten å bli enten sparket ut av serveren eller bli stående uten å kunne røre seg.

 

Jeg har aldri mottatt noen kompansasjon for slike problemer fra Funcom og jeg mistenker at de rett og slett ikke bryr seg. Jeg har vært lojal mot Funcom da de er norske og likte tanken på at et spill på den størrelsen var produsert her, men ustabil tjeneste og et selskap som er så useriøs klarer man bare å holde ut med i en viss periode.

 

Har flere gangen stilt spørsmål i chatten hvorvidt dette faktisk var lovstridig da man betaler for tjeneste, men har hver gang fått latter som svar, da de påstår Funcom "eier" spillet og kan gjøre som de vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...