Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nettopp fjernet føflekk, normalt med smerter?


Piaputten

Anbefalte innlegg

Tidligere i dag var jeg å fjernet en føflekk på magen kirurgisk. Nå får jeg ikke sove for det gjør sykt vondt. Kjennes nesten ut som det revner eller masse nålestikk etter hverandre. Finner ingen god sovestilling heller for det føles ut som såret strekker seg. Har også fått et gedigent blåmerke som er større en plasteret. Kommer liksom utenfor. Er dette normalt? Fjernet en på halsen for noen år siden og da fikk jeg ingen smerter eller blåmerker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ring til kirurgen/sykehuset/legekontoret i morgen og spør de, kan være en liten infeksjon eller noe lignende.

 

Jeg var hos legen i dag. Jeg turte ikke se på da han tuklet med det (Ja, er litt pinglete sånn sett), men han sa ihvertfall at selve såret så bra ut, men at jeg hadde fått en reaksjon av plasteret. Aldri hørt om det før, men.

Lenke til kommentar

Reaksjon fra plaster er nok noe en del sliter med. Både jeg og lillesøstera mi har problemer med det. Hun kan ikke bruke noen form for plaster eller slikt som limes direkte på huden uten at hun får skikkelig med utslett og sår. Jeg har og opplevd noen ganger om jeg har litt større sår at jeg får små blemmer og utslett der plasteret sitter. Er nok greit å være obs på ved evt. senere sår og å da bruke slike selvklebende bandasjer eller kompresser som festes med gasbind slik at du unngår noe festet direkte på huden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...