Gå til innhold

[Løst] PC starter ikke med 7970 trenger raskt svar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det har du 2 valg.

 

1. Feilsøke. Nyeste BIOS på hovedkortet? Sette i ditt gamle 8800 gts kort,se om du klarer å fjerne drivere.

 

2. Sitte å surmule hele helgen for så å vente 1uke for å få svar.

 

Skjermkort bytte fra Nvidia til AMD har lagd mye krøll hvis man ikke fjerner gammel driver før bytte.(erfart av meg selv,kompiser og bekjente)

 

Godt mulig kortet er defekt. Har du noen andre som kan teste ut 7970 kortet ditt?

 

EDIT:

Hvis ikke.

Siste løsing har vært formatering og ny installering av OS.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Etter å ha avinstallert drivere fortsetter den å starte/stoppe når jeg slår den på, uten å gå til BIOS. Jeg tror jeg lar dette stå til i morgen, da jeg begynner å bli frustrert av det.

 

Men takk for all hjelpa til nå! Håper jeg får fiksa det i morgen. :)

 

(grunnen til at jeg surmuler litt er igrunn fordi ingenting funker og jeg ikke vet hvorfor, sorry om jeg virker veldig pessimistisk.)

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål..

Du har vel DVI/HDMI kabel i skjermkortet og ikke i hovedkortet?

 

En som jeg jobber med har ASUS Sabertooth P67 hovedkort med HD 4870X2,da han skulle bytte til HD 5870 avinstallerte han ikke gamle driver.

 

Dette endte opp i blackscreen kom heller ikke inn i BIOS.

Han måtte sette inn HD 4870x2 kortet igjen oppdatere BIOS på HK,etter det måtte det en hard reset av bios til med HD 5870 kortet i.

Stilte inn klokke og dato i BIOS samt sjekket at SSDen var sotte til AHCI og formaterte OS for så og installere det på nytt.

 

Han har ingen problemer i dag.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve ut HD 7970 i en annen pc om du har mulighet til det.

Virker det ikke da er vel kortet dødt.

Lenke til kommentar

Ok. skjønner.

 

Her finner du BIOS,nyeste er F12.

http://www.gigabyte....x?pid=3973#bios

 

Lykke til. Håper det ordner seg med ett nytt kort.

 

EDIT:

 

Her er litt mer info:

 

DualBIOS™ 3TB+ HDD Support (Hybrid EFI Technology)

Hybrid EFI Technology combines the benefits of GIGABYTE's mature BIOS platform including stability and compatibility with 3rd party products with 3TB+ HDD support from EFI technology, allowing GIGABYTE to offer the best of both worlds through a quick and easy BIOS update using GIGABYTE's @BIOS utility that is freely available from the GIGABYTE website.

GIGABYTE DualBIOS™ is a patented technology that automatically recovers BIOS data when the main BIOS has crashed or failed. Featuring 2 physical BIOS ROMs integrated onboard, GIGABYTE DualBIOS™ allows quick and seamless recovery from BIOS damage or failure due to viruses or improper BIOS updating. In addition, GIGABYTE DualBIOS™ now supports 3TB+ (terabyte) hard drive booting without the need for partitioning, and enables more data storage on a single hard drive.

 

http://www.gigabyte....tech_a_bios.htm

 

http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=3853

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...