Gå til innhold

ny skjerm, hva velger man?


Anbefalte innlegg

har tidligere postet oppsettet mitt til ny pc, som ble komplett etter noe godt mottatt hjelp av div. folk her. kan for ordens skyld sjekkes her (kommentarer mottas enda, ingenting er bestilt)

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=Shop...oppingCartMulti

114239

116590

113548

119109

119625

118874

118339

114711

117308

107185

107185

 

De av dere som har giddet å sjekke, ser at jeg har planer om et Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR. Ikke for dyrt, og virker som et bra kort (til eventuelle 1337-g33kz kan det jo for ordens skyld legges til at jeg ikke så ekstremt kresen/lite peil, alt etter som)

 

Nå mangler jeg kun en skjerm (pluss internett på hybelen min i tromsø, som kommunen holder på med! klart i løpet av 2003, jah særlig!). Det som står øverst på ønskelista, er (så klart) en lcd-skjerm. Jeg har etter noe vurdering av budsjettet sett meg ut en grense på ca 4000 som max, samtidig som størrelsen bør vær 17". Det utelukker nok endel. Hva er bra/best innenfor disse rammene? Har liten erfaring med spill på lcd-skjermer, og i løpet av studietiden kommer det nok til å spilles endel.

 

Så vidt jeg skjønner, er Eizo et bra skjerm-merke. Fant en Eizo 17" LCD FlexScan L565 til ca 3500, men denne virker å ha lav responstid? Komplett oppgir 40ms, og det høres noe høyt ut. Eizo oppgir 15ms vertikalt og 20ms horisontalt (eller omvendt) og dette har kanskje lurt meg. Hvilke tall blir rett?

 

Ser at Hyundai Q17 treffer hårfint innenfor rammene og får endel skryt. Kan denne være det beste for meg? Noe forskjell på Q17/Q17S/Q17A/Q17AS?

 

Samsung Syncmaster 171? Noen av 171-modellene kommer jo innenfor rammene.... Noen synspunkter der?

 

TCO-godkjenning har jeg forstått har med stråling å gjøre. Er det noe merkbar forskjell på TCO95 og 99? Er det en grunn til at sorte skjermer har en tendens til å bli kun 95-godkjent? (har litt kjærlighet for sorte skjemer)

 

Det er litt problematisk å skal kjøpe seg skjerm uten å få teste den først, derfor legger jeg litt arbeid i research først. Elkjøp er jo etterhvert ganske utelukket.... Needless to say...

 

Setter pris på all input!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...