Audun0505 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Backup Siden førstetråden bugger seg hele tiden legger jeg alt i en backup post i spoilern under Prosjekt NES-PC 8-bit is enough! Fant min gamle NES under vårrengjøringa i kottet for noen uker side. Hooka den opp til TVen – men ingenting. Hadde ikke hjerte til å kaste denne fantastiske tingesten, og lette rundt på nettet etter bruksområder for kabinettet. Fant en guide på instructables.com av brukeren hatsuli om hvordan man bygger en PC i et NES-kabinett. Dritfett! Velger å dedikere prosjektet mitt til hatsuli etter at han gikk bort kort tid etter å ha laget guiden. RIP Ønsker å bruke så mye av det orginale som overhode mulig, og jeg vil i hvertfall bruke original av/på og reset-knapp og LED dersom det lar seg gjøre. Jeg vet det er mange som har laget NES PC før meg, men grunnen til at jeg lager en worklog er for å inspirere og hjelpe andre som ønsker å gjøre det samme Har i lengre tid fundert på hvor mye penger jeg skal bruke på prosjektet. Jeg har egentlig satt en øvrig grense på cirka 3000 kr, i hovedsak fordi jeg har en fungerende spill-pc og gjør dette mest for moroskyld. Hardware Det er en post angående hardware lenger ned i tråden, men jeg oppdaterer her likevel. Jeg har egentlig valgt meg et oppsett med et ASUS hovedkort med innebygget E-450 APU, men jeg står nå mellom det og å vente på Ivy Bridge. Ivy Bridge kommer til å bruke mindre strøm samt ha en mye kraftigere grafikkdel enn dagens Sandy Bridge, samt DX11-støtte. Deler som trengs: [X] Skaffet/har [X] Har ikke [V] Bestilt/på vei [H] Ideer/vurderes [X] Hovedkort [X] Prosessor [X] Minne [H] DVD-rom [V] Strømforsyning [X] Lagringsenhet [V] Vifter Silverstone Airpenetrator 120mm m/hvit LED Streacom 150w picoPSU ekstern strømforsyning Skisser kommer snart To do-list [X] Har gjort [X] Har ikke gjort [V] In progress/på vei [H] Ideer/vurderes [X] Photoshoot [X] Vaske (!!) [X] Skjære bort overflødig plastikk inne i kabinettet [X] Lodde av/på og reset-knapp + LED [X] Skjære bort plass til IO-shield [X] Bestemme hardware [X] Bestille hardware [X] Montere hardware [X] Skaffe div. ledninger [H] Feste 3.5mm jack og mic i hullene til video og audio Sponsing Komplett.no Komplett.no er Norges største nettbutikk for salg av PC-komponenter, PC-utstyr og PCer Takk til komplett.no som sponser meg med en 40mm Fractal Design-vifte! HTPC.no HTPC.no er en nyoppstartet butikk som sikter seg spesielt inn, som eneste i Norge, på HTPCer. Du finner alt du trenger til å bygge deg en stilig HTPC eller du kan kjøpe en ferdig bygd om det er det du ønsker. HTPC.no har et stort sortiment innenfor HTPC-utstyr, fine priser og utrolig rask support. Anbefales! Tusen takk til HTPC.no som fikser meg en veldig overkommelig pris på en Streacom 150w strømforsyning og et hovedkort! Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1429718-backup-prosjekt-nes-pc/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå