XPUserz Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Får ikke opp kvaliteten på DivX , noen her som har et bra tips? Er ikke farlig om filene blir store for jeg deler ikke over nettet likevel med så lav hastighet jeg har... det viktisgste er å få en backup inn på maskina i høy kvalitet. Her er litt info: Video 640x432px Bitthastighet 2324 @ 25 fps (PAL) Forrsten, variable bittrate mod - bør det være 1-pass eller multipass 1st pass? Filmer på 7-900kbits har dårlig kvalitet på fullskjerm, men 2324 er heller ikke så mye bedre. Det er ikke mulig å "tvinge" DivX til 5-6mbit?
Patience Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Får ikke opp kvaliteten på DivX , noen her som har et bra tips? Er ikke farlig om filene blir store for jeg deler ikke over nettet likevel med så lav hastighet jeg har... det viktisgste er å få en backup inn på maskina i høy kvalitet. Her er litt info: Video 640x432px Bitthastighet 2324 @ 25 fps (PAL) Forrsten, variable bittrate mod - bør det være 1-pass eller multipass 1st pass? Filmer på 7-900kbits har dårlig kvalitet på fullskjerm, men 2324 er heller ikke så mye bedre. Det er ikke mulig å "tvinge" DivX til 5-6mbit? Er det en bra film vil jeg anbefale deg å rippe den med DVDSHrink. Denne komprimerer VOB filene slik at du senere kan brenne de ut og spille de på DVD-spilleren i stua. Filmen blir da fra 2,5 - 4 GB. Mye bedre kvalitet enn ripoffs.
XPUserz Skrevet 26. august 2003 Forfatter Skrevet 26. august 2003 Er det mulig å spille de av på harddisken? blir det en VOB fil eller mange? Har sett en film i Kazaa, men vet ikke hvilket program han brukte til å rippe med. Kvaliteten var bare så jævlig bra selv om fila var bare 715MB. "Video Codec Div3", er det samme som DivX? bitthastigheten vet jeg ikke enda når AVI preview ikke viser det. Kopierte Ringenes Herre med ca 916kbits som er standard i DVDtoX programmet, men det ble jo helt dass kvalitet. Lurer på om jeg skal bare slette den og prøve en gang til med noe annet. Er jo kjekt å ha på bærbar PC om en skal på tur! Det varierer en del mellom de ulike programmene har jeg sett. Merket meg dette -> http://easydivx.does.it/ , men den er jo sånn midt på træ.
Egil.B Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 Prøv XviD heller. Det er en videreutvikling av DivX 3. Kjør 2pass encoding for best kvalitet.
tokr Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 En film i glimmrende kvalitet bør være på nærmere 1GB inkludert AC3 lyd... ripper alltid på 704*x og 959kb p/s ...og 1-pass... syntes ikke to-pass er nødvendig hvis ikke jeg absolutt behøver og få det inn på en CD... noe jeg ikke gjør ..for guds skyld... bruk Gordian knot m/dvd decrypter pass også på at du har på "slowest compression" eller så... slik at han gjør det ordentlig. Følger du disse rettningslinjer bør kvaliteten din bli tilnærmet DVD... jeg ser stort sett ikke forskjell på DVD og DivX med disse innstillinger på min 50" TV.
nestbest Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 Jeg bruker dvd shrink og power dvd 5... Da legger dvd shrink inn flere vob filer ja.. Og ja du kan se fra hardisken bare velg se film fra hardisk i power dvd og åpne VIDEO_TS.IFO og kjør som en vanlig dvd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå