Gå til innhold

Beregning av studiepoeng


machonga

Anbefalte innlegg

Jeg går 1 år på BI Nydalen og har søkt på Økonomi og administrasjon på Høgskolen i Bergen.

jeg har gode karakterer i alle fag(dårligst C) og forventer å få tilsvarende karakterer dette halvåret.

 

Mitt snitt fra VGS + alderspoeng(født mars 1991) + fullført førstegangstjeneste(2 poeng) + realfagspoeng, så har jeg 49,3 poeng.

 

Poenggrensen fra 2011 var på 50,2 poeng. Ettersom jeg til sommeren har fullført ett år høyere utdanning og bestått 60 studiepoeng, lurer jeg på om disse poengene på noen måte vil gi meg "ekstrapoeng" så jeg ender opp med en høyere poengsum når HIB ser på søknaden min?

 

Eller har disse 60 studiepoengene null og niks å si..?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går 1 år på BI Nydalen og har søkt på Økonomi og administrasjon på Høgskolen i Bergen.

jeg har gode karakterer i alle fag(dårligst C) og forventer å få tilsvarende karakterer dette halvåret.

 

Mitt snitt fra VGS + alderspoeng(født mars 1991) + fullført førstegangstjeneste(2 poeng) + realfagspoeng, så har jeg 49,3 poeng.

 

Poenggrensen fra 2011 var på 50,2 poeng. Ettersom jeg til sommeren har fullført ett år høyere utdanning og bestått 60 studiepoeng, lurer jeg på om disse poengene på noen måte vil gi meg "ekstrapoeng" så jeg ender opp med en høyere poengsum når HIB ser på søknaden min?

 

Eller har disse 60 studiepoengene null og niks å si..?

 

Takker for svar!

 

Nei dessverre får du ikke 2 tilleggspoeng for høyreutdanning fordi du får allerede 2 tilleggspoeng fra førstegangstjenesten! Se linken.

 

http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/tilleggspoeng/utdannings_militaer_og_folkehoegskolepoeng/

 

Man får to høyere utannings-poeng hvis man har over 60 studiepoeng. 30-59 studiepoeng gir ett høyere utdanningspoeng.

 

Feil, det gis 2 tilleggspoeng for minst 60 studiepoeng (20 vekttall) fra universitet eller høgskole. Det gis 1 tilleggspoeng for 30-59 studiepoeng (10-19 vekttall).

Lenke til kommentar

Man får to høyere utannings-poeng hvis man har over 60 studiepoeng. 30-59 studiepoeng gir ett høyere utdanningspoeng.

 

Feil, det gis 2 tilleggspoeng for minst 60 studiepoeng (20 vekttall) fra universitet eller høgskole. Det gis 1 tilleggspoeng for 30-59 studiepoeng (10-19 vekttall).

 

Les en gang til. Jeg tror nok vi er helt enige, bare med forskjellige måter å si samme tingen på.

Endret av sebbur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...