Gå til innhold

[Løst] mssql: attach feiler etter detach


Anbefalte innlegg

mssql server 2008r2 express

 

Jeg tok detach på en database for å flytte filene til en annen disk. Da jeg skulle attache den på nytt kommer meldingen:

cannot attach a database with the same name as an existing database

 

Det var bare en database på den instansen av sqlserveren. Etter detach er det ingen databaser der (bortsett fra system-db).

 

Jeg flytta så filene tilbake til originalplasseringen og prøvde attach - samme melding

 

Jeg flytta så filene vekk fra denne plasseringen, avinstallerte mssql server, rebootet serveren, slettet alle filer i instansen gamle mappe, installerte mssql på nytt (med samme instansnavn) og prøvde attach igjen - samme melding.

 

Avinstallerte mssql igjen og installerte på nytt med et annet instansnavn - samme melding.

 

Hva mer kan man prøve? Jeg får jo ikke endret navn på databasen heller, så lenge attach feiler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heidu,

 

Disse feilmeldingene kan være så mangt. Har du noen original filer som ligger igjen? Både databasefiler eller transaksjonslogg filer?

 

Det du kan prøve på er og kopiere databasen hvis denne ikke er for stor over i en ny mappe, rename database filen og transaksjonslogg filene og reattach de.

 

Hva er navnet på databasen om jeg tør spørre? Er dette noe generisk som kan gå i klammeri med Microsoft sine systembaser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...