Gå til innhold

Valg av 17-tommers bærbar


isen

Anbefalte innlegg

Hei!

Planlegger å kjøpe en 17-tommers bærbar i nærmeste framtid. Etter en del lesing både her på forumet og ellers på nettet hadde jeg landet på å kjøpe en Asus x73sv: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=652707.

I dag fant jeg imidlertid ut at mpx har Asus x73tk på tilbud til 4990,-: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=654207.

 

Er det noen av dere som har en formening om hva som er det best kjøpet av de to? Er det verdt å legge på 1200 kr for å kjøpe sv-utgaven. Har forstått at prosessoren i sv er bedre, mens tk har mer ram. Hvordan vil forskjellen i ytelse være?

 

Evt andre pcer jeg heller burde kjøpe?

Endret av isen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi snakker om ytelse, så vil disse to laptopene oppleves som temmelig like, uansett hva man vil gjøre. Jo, i disse dager, og når vi snakker om bærbare, så har Intel et overtak på AMD når det gjelder praktisk prosessorytelse - men da snakker vi i det store og hele om målbare ytelser, og er neppe noe man føler på i daglig bruk. Også grafikkkortene er i samme ytelsesklasse, slik at det i spilling neppe vil oppleves noen særlig forskjell - men målbart har kanskje AMD-kortet en bittelite overtak. Nvidia tar ofte igjen dette ved at de har en bedre driversupport, i hvertfall så lenge vi snakker bærbar.

6 kontra 8 GB RAM er ikke akkurat et springende punkt, ettersom RAM er temmelig billig å kjøpe, og forskjellen på 2 GB er heller ikke noe man vil merke mye til, hvis man ikke har helt spesielle RAM-krevende oppgaver eller software man vil bruke. Det er uansett nok RAM i begge, til all "normal" bruk man kan tenke seg.

Valget her er temmelig hipp som happ, og så lenge chassis og skjerm er helt lik, så kan man vel like godt gå for den billigste?

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...