Gå til innhold

BK: Portrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kuttet noe i bilde, men jeg ville først og fremst klonet vekk det lyse området oppe i høyre hjørne.

Her synes jeg også du kunne prøvd med en litt softere belysning.

Etter tittelen på bildet å dømme, er dette et portrett og da kunne du prøvd å få fram et lys som ikke blir så flatt.

Ut fra refleksen i øynene til modellen, ser det ut som du har brukt en eller flere softbokser. Prøv deg fram med ulike plasseringer av softboksen eller boksene. Prøv deg også fram med en enkel reflektor som kan lyse opp skyggesiden litt. Her behøver du ikke kjøpe dyre reflektorer, men bruke en lys papplate eller lignende

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg er kanskje litt rar når jeg liker at den ene lampa sees på bildet? ;) Holder på å prøve meg frem med lys. Det er ganske vanskelig å finne den perfekte grensa mellom for mye og for lite lys, synes jeg. Liker skyggepartier i bildene men også her er det vanskelig å finne ut hva som er for mye. Øve-øve-øve og i tillegg er det jo også en smakssak ;)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.Jeg er kanskje litt rar når jeg liker at den ene lampa sees på bildet? ;) Holder på å prøve meg frem med lys. Det er ganske vanskelig å finne den perfekte grensa mellom for mye og for lite lys, synes jeg. Liker skyggepartier i bildene men også her er det vanskelig å finne ut hva som er for mye. Øve-øve-øve og i tillegg er det jo også en smakssak ;)

 

Selvsagt er smaken og utrykket ulikt.

Noen ganger er flatt lys akkurat det uttrykket du er ute etter. Du har et godt eksempel på det i bildet ditt "Etter trass, kommer smil". Her har du en HK variant hvor det flate lyset utgjør selve uttrykket i bildet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...