hal2000 Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Har et Aiptek Hypervcam USB webkamera. Lastet ned noe drivere og software fra Aiptek, men denne greier bare å capture bilder. Noen som kan anbefale programmer til video capture fra webkamera?
MemorX Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Det enkleste er vel å bruke Windows Movie Maker 2, som er en oppdatering av den som ligger orginalt i Windows. Hvis du ikke har den, kan du laste den ned fra Windows Update. Den vil sikkert holde i massevis for ditt bruk. Men, du bør bruke verson 2, vanligvis følger Windows Movie Maker 1 med installasjonen, men den er etter min mening nærmest ubrukelig.
hal2000 Skrevet 25. august 2003 Forfatter Skrevet 25. august 2003 Takk, du har rett, jeg trenger bare noe veldig enkelt, skal bare capture videosnutter, ikke noe mer. Glemte desverre å si at jeg kjørere Win98SE. MM2 funker kun i XP ser det ut som, og jeg sliter med å finne MM1. Noen andre programmer? Lastet ned AVIEdit, men video capture feilet.
div_ Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 søk etter: video capturix 2002, Men kan bruke virtualdub også!! ltt avansert..men når jeg fant ut av det kan du også:-)!! virtualdub er programmet du bruker til å conventere avi filer til divX mm det er dessuten gratis....bare søk etter virtualdub...brukte selv det på et hjeme opptak..virket fintfint der
hal2000 Skrevet 26. august 2003 Forfatter Skrevet 26. august 2003 Veldig bra! Hadde nesten gitt opp Aiptek kameraet og gått tilbake til gamle Logitech Quickcam Express. Til Quickcam'en har jeg bra software fra Logitech. Men, virtualdub ser ut til å funke veldig bra med Aiptek kameraet!! Jeg har nå begge kameraene koblet til, og da er det jo bare å svitsje mellom dem i virtualdub. Ser at bildet er _mye_ bedre med Aiptek, men at Quickcam'en har en noe bedre refreshrate. Nå er det jo masse innstillinger da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå