Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

System restore - pc'en slår seg av


Anbefalte innlegg

Nylig har jeg fått tilbake et problem jeg ganske lenge har slitt med, som har oppstått igjen etter flere reinstallasjonen av Windows. Det har nå gått en god stund siden jeg sist fikk det, men nå skjer det altså igjen:

 

Hver gang jeg prøver å enten

 

- Skru av system restore

- Slette alle restore points

- Slette filene visa disk cleanup

 

slår pc'en seg av direkte, altså kraften skrur seg ganske enkelt av, og pc'en starter på nytt.

 

I tillegg får jeg heller ikke benyttet noe restore points. Det eneste jeg faktisk kan gjøre er å "deaktivere" alt via gpedit.msc, men det fungerer bare midlertidig, jeg ønsker tross alt å ha funksjonen.

 

Dette har forøvrig skjedd med forskjellige harddisker.

 

Noen forslag ang hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du er inne på noen, kjørte en test i Seatools og fikk short DST fail, noe som også skjedde med min forrige disk. Det var en "vanlig" disk, dette er en SSD. Veldig spesielt at det skjer 2 ganger på rad. Har ikke fått tatt noen test med livecd, men skal se om jeg får gjort det, cd'romen er ute av drift, men er vel bare å bruke USB. Det er gjerne bare å formatere, og se om det hjelper`?

Lenke til kommentar

Du sier selv at du har prøvd med flere disker, så hvorfor feilsøke harddisk? Har du testet med andre windows installasjoner? Jeg mistenker det kan være feil på selve installasjonen din. Formater og lett inn en annen installasjon/utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...