Gå til innhold

Hvordan compress fraps video og annet?


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er finnes et bra program som kan compress fraps videoer til mye mindre size og ingen kvalitetstap, eller vertfall minimalt med kvalitetstap.

Nå tar jo 2 min fraps video i et spill 4gb så det blir jo ganske fort mye size.

 

Jeg ser jo at folk laster opp Battlefield 3 1080p videoer på youtube som varer i 10 min samt video folk har filmet med videokamera i 1080p som varer i 10 + min og kvaliteten er jo veldig bra. Så hvordan gjør de dette med komprimering og får det innn på youtube?

 

Testet ut litt windows movie maker men resultatet ble ikke bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hemmeligheten er vel at youtubefilmer skal vises på liten skjerm, og at under opplastingen så komprimerer vel youtube filmene til eget format.

Lenke til kommentar

Hemmeligheten er vel at youtubefilmer skal vises på liten skjerm, og at under opplastingen så komprimerer vel youtube filmene til eget format.

Testet dette med en fraps video på 2 min ca men kvaliten ble jo merkbart dårligere iforhold til andre lignende videoer på youtube og jeg fikk ikke 1080p en gang, kun 720p.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Windows har innebygget videoredigeringsprogram som kan komprimere videosnutter til epoststørrelse, f.eks 10-15 Mb. Når vi filmer med mobilen på max kvalitet og skaper 200 Mb snutter så gjør vi det med ok resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...