Gå til innhold

max 2x for å lage musikkcd?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal begynne å brenne (musikk)cder (musikk som jeg har mixet selv), hvor skate må det gå for at cd-spillere kan lese av dem?

 

En eller annen sa at 2x(300kb/s) var max for at dagens cdspillere kan lese dem av... Er dette sant?

 

Synes dette var treigt, det er derfor jeg spør om dette....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke tenke meg at enkelte CD-spillere ikke skal kunne lese CD'er som er skrevet "for fort"; men kvalitet på platen kan vel ha noe å si. Hvis det stemmer at CD'er som er brent for fort får dårligere kvalitet, kan kanskje svært høye brennehastigheter føre til at følsomme CD-spillere ikke kan lese dem.. En ting du må tenke på er hvordan du brenner CD'en (svært få støtter f.eks. mp3 og CD-RW)

Lenke til kommentar

Jeg brenner selv platene på max 16x, da min stasjonære cd-spiller ikke takler plater som er brent fortere enn dette. Den begynner nok å dra på årene ,så det er sikkert derfor den ikke klare å lese plater som er brent med høyere hastighet. Mitt forslag må bli at du årøver deg frem på hva cd-spilleren din takler. Vet at enkelte bil-spillere også er noe kresne på platene, men jamt over tar de fleste spillerene plater som er brent opp til 12x.

Lenke til kommentar

den situasjonen du beskriver kommer an på hvilken cd-brenner du har, hvilke cd-r plater du bruker, hvilken hastighet du brenner på, og hvilke cd-spillere du spiller platen(e) på etterpå.

 

jeg brenner også musikk jeg har mixet selv i 48x og har aldri hatt noen problemer med dårlig lydkvalitet. jeg tar opp i wav-formatet og brenner så uten noen form for konvertering til mp3. bruker en plextor 48x brenner og memorex 48x cd-r plater. har aldri feilbrent/opplevd hakk på en eneste av disse platene, har brent nærmere 100 stk av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...