Gå til innhold

Ny Acer? eller lide i stillhet?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Acer Aspire 6930 modifisert spesielt for spill, med en Nvidia Geforce 9600M GT chip, 500 HDD og 2.0 Ghz prosessor. Innebygd "fjernkontroll" og subwoofer. Veldig fornøyd!

 

Men nå har det gått over 3 år og på tide å kjøpe en ny. Et par stygge tilfeller av BSOD gav meg det sparket bak jeg trengte. Så fant jeg en ny Acer med 23% rabatt og tenkte at dette ville bli en passende oppdatering. 2.5 Ghz prosessor med turbo-boost til 3.1 Ghz, 500 HDD, litt mer ram, og en nyere grafikk chip: Geforce GT 630M. Men vel hjemme har jeg testet litt frem og tilbake i noen timer og syns ikke den var noe særlig bedre :/

Lyden er DÅRLIGERE (ikke bare pga manglende subwoofer, men fordi høytalerne er veldig smale). Ikke syns jeg grafikken var imponerende heller. Rart at det ikke fins noen drivere for denne chipen? Er dette normalt? Og hva F... tenkte de da de satte USB portene helt tett??? Får ikke plugget inn både mus og modem :/

 

Jeg klarte heller ikke å sette på Windows brannmur. Istedet fulgte det med McAfee som var gratis i 2 mnd. Er dette normalt nå for tiden??

 

Så tenkte jeg så smått på å returnere dette udyret, men nå har jeg brukt enda noen timer på å surfe rundt og... vel, jeg ser egentlig ikke noe bedre (sjekket Komplett, MPX, Lefdal og Elkjøp). Skal jeg beholde denne maskinen, som jeg helst vil lyse i bann, skal jeg returnere den (har lov til det) og kjøpe en annen, eller skal jeg returnere den og gå tilbake til min gamle flamme til den ikke orker mer?

 

Takk for tips.

 

Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje legge til hva jeg ser etter i en laptop.

 

For å ha det helt klart så er jeg klistret til skjermen 24/7 bare med avbrekk for å spise og sove. I noen tilfeller har jeg til og med hatt den med meg på do (Pokerstars ftw). Jeg spiller spill (men ikke de aller nyeste, kravstore spillene), jeg jobber, skriver mail, surfer, ser film og hører på musikk. Oftest flere ting av gangen. Jeg har også en stor skjerm jeg kobler til så jeg kan se på film samtidig som jeg bruker maskinen til andre ting. Det er her BSOD kom inn i bildet. I fremtiden må jeg nok hente dvd spilleren ned fra loftet om jeg ender opp med å beholde den gamle.

Lenke til kommentar

Hvis du sitter på maskinen nesten 24/7 så er det kanskje en fordel å bruke litt penger på maskinen også da. Om du er på jakt etter en laptop som har god lyd og yter bra så er Asus N55 eller N75 et godt valg. Disse begynner å bli vansklig å få tak i da nye modeller snart er på vei ut i markedet.

 

I tillegg, hvis du syns den nye maskinen ikke var mye bedre, så lurer jeg faktisk litt. Den SKAL være bedre, kanskje ikke lydmessig, men ytelsesmessig. Det kommer ofte mye ekstra programvare (bloatware) med slike laptopper som man lett kan avinstallere. Maskinen blir oftere raskere når disse er fjernet.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett så mye på hvor mange programmer jeg kan kjøre før maskinen kneler. Det er unektelig en fordel med 3.0 USB porter. HVIS DET BARE VAR MULIG Å BRUKE DE DA!!! Men at lyd & bilde ikke ble bedre, eller iallfall på samme nivå, må jo gråte en skvett. Når man kjører øksa gjennom skallen på en diger ildsprutende drage skal helst dødsskriket høres i hele oppgangen :/

 

Men du mener jeg bør beholde den, eller evt kjøpe noe dyrere? Eneste "skikkelige" laptopen jeg så var et av disse byggverkene til Komplett, som jeg generelt er litt tilbakeholden mot. Ellers blir skjermene ofte på 17'' og da er det for stort til å slepe med på bussen. Over 10 laken for en laptop kommer jeg ikke til å bruke, delvis av prinsipp men også fordi det er en viss sjanse for tyveri på jobben. Alternativt ta med den gamle på bussen/jobben, men det føles litt fail.

 

Nei nå kjenner jeg at jeg er skikkelig gretten, 8 timers søvn får meg sikkert til å se saken med nye øyne. Zzzzzzzzz.......

Lenke til kommentar

Asus N55 har 15.6" skjerm og 1080p oppløsning på skjermen, som er en fordel når man sitter mye foran den. Over 10 tusen får man ikke noe annet en rene gaming-laptopper uansett, så 10k og nedover for en laptop til ditt bruk burde passe helt fint.

 

Forskjellen på 15 og 17" i vekt er ikke all verden, kanskje 1kg. Dersom du ikke klarer å bære den til bussen i en veske/sekk, så er det ikke vekten på laptoppen som er ditt største problem. Og tyveri på jobben? Hvor arbeider du hvor medarbeiderene ikke respekterer andres eiendeler? I verste fall kjøp deg en slik Kensington lås og lås maskinen din fast.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Hva med å sjekke ut Multicoms Kunshan laptoper ? dem er til en viss grad konfigurerbare. Men er jo ikka akkurat gratis heller da. Enkelte modeller kan konfigureres med SLI etc.

Nå var han ikke på utkikk etter en fullblods gaminglaptop, så hvor du får SLI til å passe inn for trådstarter skulle jeg likt å visst. Han er heller ikke så keen på Multicom sine maskiner, noe han allerede har skrevet, men du leser vel ikke før du poster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...