Gå til innhold

Boot henger seg... VELDIG RART!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et stoooort problem! Når jeg prøver å starte windows XP pro Norsk så henger maskinen seg i vinduet hvor det står Windows XP professional... Den lille status baren som løper over skjermen bare stopper og der blir den stående... Hvis jeg skifter HDene mine (WD 40 & 80gb) til CS og restarter så kommer jeg helt fint inn... prøver jeg å skru på la oss si dagen etter med di samme instillingene som fungerte skjer d samme. den henger seg. hvis jeg da skifter pinsene tilbake på Master/Slave så fungerer det igjen. Jeg har prøvd alt mulig nå. jeg har sjekket HDene og RAMen og der er d ingen feil. Jeg har formatert og lagt inn XP på nytt også men d samme skjer. Det må være et hardware problem men hva kan være feil?

Håper noen kan hjelpe!

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Systemet har nok problemer med å detektere harddiskene dine. Hadde lignende problem, da var det HKét som hadde skylda (fikk byttet det). Du kan jo prøve med en annen IDE-kabel å se om det blir samme ulla eller om det går bedre da. Hvis ikke, tipper jeg HK har et problem.

Skrevet

Kanskje det hjelper å "sette" hdd'isken i Bios, og ikke ha på "auto detect" ?? Kan jo hende det hjelper! :shrug:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...