jh_ Skrevet 24. august 2003 Skrevet 24. august 2003 Jeg har win2k, har ikke formatert på ca.3 måneder, pc'en fungerer helt fint til jeg skal bruke cd-rommen, enten brenneren eller dvd-rommen. Hver gang jeg f.eks. kopierer fra en cd så fryser musea helt, men jeg kan fortsatt bruke tastaturet i ca. 10 sekunder før den restarter. Når jeg går på performance og ser på cpu performance history så har den vært oppi 100%.. Jeg tipper det er derfor den restarter..? Iallefall så trenger jeg litt hjelp, helst uten å måtte formatere, har endelig begynt å fått litt system på tingene mine..
Nichlas Skrevet 24. august 2003 Skrevet 24. august 2003 Har du aktivert DMA for den aktuelle kontrolleren (den CD/DVD/brenneren er koblet til)?
Nichlas Skrevet 24. august 2003 Skrevet 24. august 2003 Egenskaper for "Min Datamaskin" -> "Maskinvare" -> "Enhetsbehandling" -> "IDE ATA/ATAPI-kontrollere". Gå så til "Avanserte instillinger" for den kontrolleren CD/DVD-spilleren er koblet til. Sjekk at "Overføringsmodus" er satt til "DMA hvis tilgjengelig".
jh_ Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 DMA var på, men dette er fikset nå, the old fashion way Formatering! :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå