Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil (10-20k)


Anbefalte innlegg

Ser på bil, vil ikke bruke mye penger. Første bilen min. Ser etter en driftssikker og relativt økonomisk bil. Det som betyr noe er altså at jeg kan stole på bilen, og at det ikke er for mye feil med den. Vet at Toyota har driftssikre biler, men kan man stole på biler til 10-20 tusen kroner?

 

http://www.finn.no/f...nnkode=33636695

 

Denne prøvekjørte jeg i dag, fungerte fint. Kjørt mye dog, men EU-godkjent til slutten av 2013. Noen småriper og småting (lås førerdør kunne ikke låses innenfra, litt slitte seter). Hadde et godt anlegg.

 

Har også kikket på denne:

http://www.finn.no/f...nnkode=33427924

 

Men denne har automatgir.

 

Noen tips?

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener at den siste der ikke er så økonomisk i drit akkurat da.

 

men den første så ikke gale ut med tanke på det han hadde byttet. clutch,batteri osv osv. er joe noe som koster. 250 000 på en toyota som er tatt vare på er ikke mye.

 

golf 2 er jo typisk ungdomsbil. billig i drift og driftsikker. har selv hatt 3 stk og aldri hadd problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mener at den siste der ikke er så økonomisk i drit akkurat da.

 

men den første så ikke gale ut med tanke på det han hadde byttet. clutch,batteri osv osv. er joe noe som koster. 250 000 på en toyota som er tatt vare på er ikke mye.

 

golf 2 er jo typisk ungdomsbil. billig i drift og driftsikker. har selv hatt 3 stk og aldri hadd problemer.

Hvor mye må jeg ,realistisk sett, gi for den øverste bilen (Toyota Carina '93) når den er lagt ut for 15 000,-?

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Alt nytt i bremser. Ny clutch. Ny vannpumpe. Ny dørlås. Nytt batteri kr.1200.- Gode sommerdekk. Reg.reim skiftet på 240500 km. EU godkjent 11.01.2012.

 

dette står i annonse teksten. og dette koster nokk det samme eller mere enn det han selger bilen for. så tviler på den er verdt noe mindre. 15 lapper for den bilen var egentlig billig synes jeg da. hadde jeg likt toyota så hadde jeg kjøpt den tvert. men hater toyota så den saken er grei. det er personlig smak. men du kan jo prøve å prute men tviler på du får den så mye ned.

Lenke til kommentar

Alt nytt i bremser. Ny clutch. Ny vannpumpe. Ny dørlås. Nytt batteri kr.1200.- Gode sommerdekk. Reg.reim skiftet på 240500 km. EU godkjent 11.01.2012.

 

dette står i annonse teksten. og dette koster nokk det samme eller mere enn det han selger bilen for. så tviler på den er verdt noe mindre. 15 lapper for den bilen var egentlig billig synes jeg da. hadde jeg likt toyota så hadde jeg kjøpt den tvert. men hater toyota så den saken er grei. det er personlig smak. men du kan jo prøve å prute men tviler på du får den så mye ned.

Ok. Takk. Han har ikke vinterhjul, så det må evt. kjøpes til høsten igjen.

 

Edit: En bilinteressert kjenning mente at jeg ikke burde gi mer enn 8-9 tusen for den.

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

ja det mener han. noen er gniene på pengene med bil. men clutchbytte med clutch og jobb på et verksted kan fort komme opp i 10 tusn kroner. men du kan jo prøve å prute på en hyggelig måte. er jo lov å prøve. de fleste biler er litt overpriset. er ikke mange som legger ut bil for det den er virkelig verdt. aller prøver å få flitt ekstra. men i mine øyne så er den verdt 15 lapper, med unntak hvis det er jævla mye rust under i bærende konstruksjon og generelt. egentli så den røde penere ut i lakken. men hvordan det ser ut under har stor rolle det og. men ville ikke kjøpt den røde fordet om den var fin i lakken pga den rødfarga der blir så fort matt. men med tanke på det som er påkostet på den blåe så hadde jeg valgt den hvis det ikke er så alt for mye rust under. men SJEKK rust på bilen. er veeldig viktig. er det mye rust er den ikke verdt 15. men er det veeldig lite så ja muligens 15. og sjekk hvordan den ut innvendig og slikt. slitt/hull i setene osv.

Lenke til kommentar

hvorfor klager alle på forbruket?

 

jeg har selv en chevy som veier neste 2.7 tonn i egenvekt. har en v8 6.2 diesel og under 1.1 mila er umulig. klager jeg? NEI aldri. jeg fyller og er fornøyd. og dere som syter at bilen bruker litern skal ikke klage ;)

 

og 0.5 på mila er drit billig til en så gammel bil :)

Lenke til kommentar

hvorfor klager alle på forbruket?

 

Det er ikke alle som mener at man ikke kan sette en pris på kjøreglede :)

 

hehe mulig det :) men jeg har aldri brydd meg. eller faktisk har jeg brydd meg EN gang. og det var da jeg hadde omegaen. den brukte mere enn chevyen ;o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...