Gå til innhold

Silicon Graphics O2 - Erwin - Kommentarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardware er ikke handlet inn enda. ;) Alt må tegnes opp og sjekkes opp mot mock-up hardware :)

 

 

Hovedkortet blir i Mini-Itx formfactor. - Asus sine 1155 mini-itx hk frister.

 

Når det gjelder GPU, så vil ikke ett full-lengde grafikk-kort virke her.

Må ett i denne størrelsen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743432

 

2,5" harddisker er en mulig retning jeg må gå. Helst SSD. (min.2.stk)

 

Utfordringen med hele byggingen blir å prøve å presse så mye ytelse som mulig inn i den lille boksen, men at den fortsatt klarer å puste :D

 

Kom gjerne med forslag til hardware alternativer som er bra, raskt men slim :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Me so happy! Ser ut til at du gjør usedvanlig nøyaktig arbeide. Ser frem til fortsettelsen!

 

Takker. :) Er flere grunner til at jeg prøver å være nøye på grensen til det absurde.

1. Dette er mitt første store case-mod prosjekt.

2. Gjør jeg en feil med f.eks Hovedkort-tray'et( :dremel:), så har jeg ikke reserve, og må ty til Ebay sine "lave" priser på deler til SGI maskiner. :hm:

3. Målet er at den skal se ut som en O2 i alle bauger og kanter, men innmaten skal være kjapp, high-end så langt min lommebok tillater.

 

Holder tilogmed på med å lage min egen Linux Distro (ikke fra bunnen av. Jeg remastrer Ubuntu, custom) som vil ha samme utseende som Silicon Graphics sitt Os, Irix, ved hjelp av en Window-manager som baserer seg på Irix sitt GUI + at jeg legger ved custom splashscreen i boot-sekvensen til Linux + Mange wallpapers som jeg selv har laget til O2 prosjektet.

 

Her er siden til Maxx Interactive Desktop (5DWM)

http://www.maxxdesktop.com/site/

 

Som nevnte tidligere, så er dette mitt første store casemod prosjekt, så gode tips til verktøy, konstruktiv kritikk, generelle forslag til løsninger mottas med takk. :w00t:

Lenke til kommentar

He he. Problemet mitt pleier å være at jeg måler og kutter "perfekt", men etter et par måneder vil jeg endre design, og da har jeg kuttet for mye. Det er akkurat som om en skulle bygget en fancy lego-dings og limt sammen klossene for at det skulle holde lenger. Det som er gøy er selve byggeprosessen, og etter en stund blir det ferdige produktet grisekjedelig. Da er det kjipt at "brikkene er limt sammen"!

Lenke til kommentar

Siden dette er "case-mod part one", så skal jeg lage delene mini-itx standardisert ++ slik at jeg kan oppgradere.

 

Har allerede på tegnebrettet i hodet planene for "O2, Part Deux", men da blir det hjemmelaget innvendig chassis som skal støtte m-atx. Men DET begynner jeg ikke på før jeg er ferdig med dette prosjektet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...