Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp med trening


Fruitdealer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vekt 65,5kg

Høyde 176cm

jeg forbrenne veldig fort, spiser lite men mye om dagen, er ofte sulten hehe.

Jeg trener ikke så mye lenger, for det meste en joggetur, 06:00 om morgen.

 

Du burde spise mer, hvis du vil bygge muskler samtidig som du er ofte er sulten, så vil du rett og slett ikke bygge muskler.

 

Og som nevnt tidligere: Hvilken øvelser tar du, hvor mange reps og sets. Og regner med at du vil få store muskler så fort som mulig? Hvor ofte trener du hver dag?

 

EDIT: Så at du bare jogger. Du bygger dessverre ikke muskler slik. Hit the weights!

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

altså jeg vil jo ikke ha sånne syke muskler med andre ord bola, men jeg har prøvd å spise så mye jeg kan, fet mat, burger king osv, men har ikke hjulpet.

 

Eh nei jeg vil ikke få muskler fort som mulig, har ca 5 måned på meg, ikke spør hvorfor =)

 

Anyways, noen gode tips jeg kan få på trenings øvelser, og mat...

 

Btw jeg drar ikke på treningstudio, orker ikke det dritte er bare tull, vil hels trene hjemme og ute.

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar

altså jeg vil jo ikke ha sånne syke muskler med andre ord bola, men jeg har prøvd å spise så mye jeg kan, fet mat, burger king osv, men har ikke hjulpet.

 

Eh nei jeg vil ikke få muskler fort som mulig, har ca 5 måned på meg, ikke spør hvorfor =)

 

Anyways, noen gode tips jeg kan få på trenings øvelser, og mat...

 

Btw jeg drar ikke på treningstudio, orker ikke det dritte er bare tull, vil hels trene hjemme og ute.

 

Så du vil ha sterke muskler? Da må du trene få reps og tungt, og vil anbefale deg å dra på helsestudio. Utfør markløft, knebøy og lignende. Uansett så burde du ta planken, pushups, pullups og lignende. Hoppe opp og trekke knærme mot brystet ditt. Be en ta deg i trillebår, og for hvert skritt andre skritt eller 10. (de bestemmer) så tar du en pushups, eller så beveger du deg kun ved å ta pushups. Er masse du kan gjøre bare vær kreativ.

 

Uansett så vil jeg anbefale og løfte med tunge vekter og basisøvelser (øvelser som mer eller mindre tar hele kroppen) og få reps, da vil du få sterkere muskler, og de blir ikke like store hvis følger volum program, hvor musklene ikke blir like sterke men ser sterkere ut siden det legger seg vann inni i dem=større muskler.

 

EDIT: Ikke spis fet mat med vilje (altså ikke tving i deg en kebab fordi at du skal bli sterkere), liker å gjøre det selv og pleier å spise fastfood, men ikke gjør det for ofte. Spiser nå også mye mindre fastfood og føler meg mye bedre. Få i deg langvarig energi, spis grovrød evt rugbrød, og leverpostei og makrell i tomat. Også er det viktig å få i seg kjappe karbohydrater etter trening, med andre ord spis mye sukker. Og også eventuelt noe som er proteinrikt. 1-2 bananer og nøtter kan være lurt, eller brus og sjokolade. Førstnevnte er selvfølgelig best, men fy så deilig det er å drikke cola når du har løpt 3mil.

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...