Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm problem bærbar pc (midlertidig innbrenning)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et merkelig problem jeg aldri har sett på en bærbar pc tidligere. Feilen er periodisk da det noen ganger ikke dukker opp mens andre ganger (meste parten av tiden) er der. Feilen kom for noen dager siden og jeg skjønner ingenting.

 

Dataen er Dell XPS m1530 og er noen år gammel. I fjor ble hele hovedkortet inklusiv skjermkort byttet ut og den har fungert bra i etterkant. Men nå skjer det noe rart. Det ser ut som den lider av midlertidig innbrenning som endrer seg etter hva som skjer på skjermbildet. Leser jeg VG nett så kommer henger skjermbildet svakt igjen i bakgrunnen når jeg lukker browseren. Det endrer seg ettersom hva jeg gjør, det legger seg ikke oppå hverandre med andre ord. Lar jeg dagbladet stå på i noen sekunder så kan jeg lese overskriftene og se bilder svakt på bakgrunnsbildet i etterkant, går jeg da inn på VG nett så endres det i bakgrunnsbildet igjen...

 

Jeg har oppdatert drivere til skjermkortet og det hjalp ikke. Så feilen ser ut til å ligge i selve skjermen. Kobler jeg til en ekstern skjerm så vises ikke skriften i bakgrunnen.

 

Er det noen som har vært utfor det samme tidligere? Og i såfall, er den eneste løsningnen å skifte ut pcen?

 

Vedlagt er et skjermbilde som viser problemet.

Endret av pufffn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...