Gå til innhold

Rimelig prosessorkjøler med god ytelse til socket 775 og 1155/1156


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe ny prosessorkjøler. Det viktigste er at den er stillegående. Ytelse er ikke fullt så viktig.

 

Krav:

* være stillegående

* støtte 775/1155(1156)

* ha god ytelse

* støtte standard vifter(12 cm eller 14 cm)

 

Det er ønskelig med en pris på 300 inkl. frakt. Det er nok uoppnåelig, men jeg ønsker lavest mulig pris over 300.

 

Den skal kjøle en overklokket Q9650, og bør holde den under 60-70 grader ved full load.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at 212+ og andre billig-tårn har helt OK ytelse.

 

Cooler Master TX3, med et par lydløse vifter til ~100 kroner per stk virker som en god deal(350 kroner totalt inkl. frakt).

 

Skal ha det i bakhodet hvis jeg gir opp vannkjølingen!

 

Takk for tipset :-)

 

EDIT: Har sett på Corsair A70. Hvilke vifter bruker du, og hvilken temperatur får du?

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Det ser ut til at 212+ og andre billig-tårn har helt OK ytelse.

 

Cooler Master TX3, med et par lydløse vifter til ~100 kroner per stk virker som en god deal(350 kroner totalt inkl. frakt).

 

Skal ha det i bakhodet hvis jeg gir opp vannkjølingen!

 

Takk for tipset :-)

 

EDIT: Har sett på Corsair A70. Hvilke vifter bruker du, og hvilken temperatur får du?

 

har aldri hatt over 50 celsius selv om jeg har kjørt torturprogram med 4.5Mhz overklokket, tok en 2 år gammel Corsair vifte som jeg hadde i et lite kabinett så er ikke sikker men det burde ikke være noe problem å skaffe en vifte? men kjøleren er HØY har CM 690advancedII og har nesten 1 cm klarning mellom døra :w00t: har bare en vifte pga satt inn en til og merker mare 1-2 grader forskjell og mye mer støy ...

 

men for all del så tror jeg ikke det er så mye forskjell i den du linket til..

Endret av BFF-BattleFieldForever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...