Gå til innhold

På jakt etter ny gaming bærbar


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å pensjonere min gamle Multicom Kunshan W860 pga grafikk kortet mitt streiker innimellom og er da på jakt etter ny bærbar pc. Må være 15 tommer.

Planlegger å bruke rundt 10 000,- til maks 15 000,- men vil helst ikke bruke nærmere 15 000,-

 

Jeg har kikket litt rundt og sett at de fleste har i7 prosessor, over 4G minne med 1333mhz men det mange mangler er et bra grafikk kort. Jeg vil ha en som har bedre enn mitt nåværende som er GTX 285M.

 

Jeg så først på noen MSI modeller

http://www.multicom.no/15e6-FHD-Glare-nVidia-GeForce-GTX570M-MSI/cat-p/c/p4215541

og

http://www.multicom.no/GE620DX-805NE-15e6-WIN7HP-MSI/cat-p/c/p4505542

 

Den første synes jeg ser forferdelig ut med lysene på siden, mens på den andre modellen var grafikk kortet en del svakere enn GTX 285M.

 

Så fant jeg multicom sin modell som var en del dyrere

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600327;c:100561;fl:0

 

Men jeg er ikke sikker om det er verdt pengene, så hvis noen kan hjelpe meg hadde det vært bra :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 560M er omtrent på samme ytelsesnivå som det gamle GTX 285M, litt bedre. Men med DirectX 11 støtte, selvfølgelig.

Det er en del modeller å velge mellom med GTX 560M - Asus G53SX er vel den som skiller seg ut som et godt kjøp - den er god på å ta seg av varmen, og den er ikke av de mest bråkete. Billigere enn Multicom Kunshan P150 med GTX 560M, som er en maskin som egentlig bare er et godt kjøp hvis du utstyrer den med GTX 580M eller HD 6990M. Fordelen med Kunshan er ellers at den har en skjerm som er blant de beste på markedet. I tillegg er det noen maskiner fra både MSI og Toshiba som har GTX 570M. Dette kortet plasserer seg omtrent midt imellom GTX 560M og GTX 580M i ytelse.

Jeg er enig med deg i at MSI-maskinene ikke ser bra ut, men noen sier at de nyeste modellene er blitt bedre på den fronten.

 

Asus G53SX med i7 prosessor har du her eller her.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja jeg har også sitt på Acer pc-ene, men jeg kommer til å bruke pcen min på skolen samtidig og Acer pc-en ser litt stor ut, hvertfall på bakenden og veier ca 4 kilo :S

 

Du mener Asus. Acer har ingen bærbare som er på dette nivået når det gjelder spillytelse.

Lenke til kommentar

Ja jeg har også sitt på Acer pc-ene, men jeg kommer til å bruke pcen min på skolen samtidig og Acer pc-en ser litt stor ut, hvertfall på bakenden og veier ca 4 kilo :S

 

Du mener Asus. Acer har ingen bærbare som er på dette nivået når det gjelder spillytelse.

 

Sorry, mente Asus blander ofte de to :p

Lenke til kommentar

Ja jeg har også sitt på Asus pc-ene, men jeg kommer til å bruke pcen min på skolen samtidig og Asus pc-en ser litt stor ut, hvertfall på bakenden og veier ca 4 kilo :S

 

Ja du mener at MSI en ikke veier det samme? :p Du legger nok ikke merke til forskjellen på vekten til MSI og Asus.

Lenke til kommentar

Ja jeg har også sitt på Asus pc-ene, men jeg kommer til å bruke pcen min på skolen samtidig og Asus pc-en ser litt stor ut, hvertfall på bakenden og veier ca 4 kilo :S

 

Ja du mener at MSI en ikke veier det samme? :p Du legger nok ikke merke til forskjellen på vekten til MSI og Asus.

 

Den som så verst ut av MSI'en var tyngst men var best utrusted veide jo 3,5kg som også er litt nedtur, men den andre modellen veide 2,4kg som ikke er så mye.

 

Men hvordan er grafikk kortet GT 635M i forhold til GTX 285M? Er det veldig mye forskjell?

Lenke til kommentar

Asus G53 er faktisk ikke noe særlig større enn andre sammenlignbare 15-tommere - det at det stikker ut på baksiden er mye pga at lokket er flyttet lengre framover på chassiset. Det er nettop denne designdetaljen som er medvirkende til at G53 er så god på varme og støy som den er. Men vekten - tja, alle bærbare som er brukbare til spilling vil veie en del, og ha forholdsvis kort batteritid, pga strømforbruket, og fordi det kreves en del kobber til kjølingen.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jag har precis fått hem min ASUS G53SX och är riktigt nöjd med den. Ett litet minus för pekplattan men den lär du väl inte använda om du ska spela ändå.

 

Vad är det du har tänkt att spela?

 

I BF3 ligger den på ca 35 i FPS i 1920x1080 på low.

I SC2 klarar den 60 i FPS i 1920x1080 på high.

Lenke til kommentar

I BF3 ligger den på ca 35 i FPS i 1920x1080 på low.

 

 

Dette høres litt lavt ut til å være GTX 560M. AA og AF? Siste driverversjon fra Nvidia?

 

Så det är inte bara jag som tycker det? Jag var lite överraskad själv. Jag har bara ställt in BF på low och tänkte inte på AA och AF.

 

Ska kolla upp det när jag kommer hem från jobbet.

 

*Edit*

 

Jag har senaste drivarna från Nvidia.

Endret av CptKaboom
Lenke til kommentar

Jag har precis fått hem min ASUS G53SX och är riktigt nöjd med den. Ett litet minus för pekplattan men den lär du väl inte använda om du ska spela ändå.

 

Vad är det du har tänkt att spela?

 

I BF3 ligger den på ca 35 i FPS i 1920x1080 på low.

I SC2 klarar den 60 i FPS i 1920x1080 på high.

 

35 Fps på low, det kan da ikke stemme...?

 

Og ja, de fleste bruker vel mus når de spiller. Kanskje det kan bli litt irriterende på skolen for han.

 

Finn nyeste driver her: http://www.geforce.com/Drivers

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Denne MSI'en på tilbud til 9500 og er ganske fornøyd.

Lysene kan du heldigvis lett skru av så jeg ville ikke tenkt på det!

Jeg tar denne med på skolen hver dag, klart den er litt tyngre enn min forrige laptop men det gjør ikke noe for meg.

Den svære strømforsyningen er jo ikke akkurat et pluss men den har skapt litt latter i klasserommet :p

Har ikke hatt laptopen mer enn 2 uker men så langt ingen spesielle minus. Vurderte selv kunshan p150 men føler ikke forskjellen på disse to er verdt 4-5000.

Og om du vurderer Asus, den har vel ikke matt skjerm som msi og kunshan? Bare det er grunn nok for meg til å velge bort asus :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...