Gå til innhold

[Løst] Stasjonær game PC


Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe en stasjonær game PC. kan ikke noe om PC. Vet at det er billigere å bygge selv men har bestemt meg for å ikke gjøre dette. har dere noen forslag til en ok PC?

 

Budsjett: 9-13000kr

 

 

På forhånd takk for forslag

Endret av skalkesjul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe en stasjonær game PC. kan ikke noe om PC. Vet at det er billigere å bygge selv men har bestemt meg for å ikke gjøre dette. har dere noen forslag til en ok PC?

 

Budsjett: 9-12000kr

 

 

På forhånd takk for forslag

 

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10502

her kan du velge deler til en bygge PC for gaming, men de bygger den for deg og sender den i posten så du slipper å ha erfaring. Men husk når du velger deler, dyrest er best. Men jeg tror ikke du trenger stort mer enn det som er valgt der.

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe en stasjonær game PC. kan ikke noe om PC. Vet at det er billigere å bygge selv men har bestemt meg for å ikke gjøre dette. har dere noen forslag til en ok PC?

 

Budsjett: 9-12000kr

 

 

På forhånd takk for forslag

 

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10502

her kan du velge deler til en bygge PC for gaming, men de bygger den for deg og sender den i posten så du slipper å ha erfaring. Men husk når du velger deler, dyrest er best. Men jeg tror ikke du trenger stort mer enn det som er valgt der.

 

Og forresten. På kabinett-delen anbefaler jeg NZXT Special edition orange/sort. Det er et fint kabinett med god plass.

Lenke til kommentar

lol, ikke kjøp noe på komplett.

Skal lage deg en liste om hva du kan kjøpe i deler jeg, gi meg 2min.

 

348rpyu.png

 

Du kan evt kjøpe disse rambrikkene istede siden de der ikke er inne på lager, (pga de er så gode å billige): Corsair Vengeance LP blue

 

Jeg kan anbefale å kjøpe en D14 CPU cooler itilfelle du har tenkt til å overklokke og siden Intel stock CPU cooler bråker litt mye å såklart ikke kjøler så mye som D14.

 

Hovudkortet har mulighet for PCI-e 3.0.

Kabinettet er stilrent, og støydempet.

God HDD.

God SSD.

God PSU som skal vare, støtter feks sli/crossfire itilfelle du skal evt kjøre to skjermkort senere.

 

HD7950 yter 80% så mye som HD7970, og sålenge du bare skal holde deg til deg med 1 skjerm på rundt 1920x1080 resolution, så har det ikke noe å si om du kjøper hd7950 eller hd7970, + hd7950 koster en tusenlapp mindre.

 

Dvd brenner, men du kan jo bare alltids ta fra din gamle PC siden du relativt bare bruker den når du skal installere operativsystemet ditt.

#feil post.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls

Endret av terje k.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med trejek. Det er helt unødvendig å kjøpe på komplett du får det mye billigere på dustin. Å kjøpe den bf3 komplett gamer er litt mye sløsing med penger mener jeg. Du kan spare noen hundre lapper bare på kabinettet. Du burde heler velge deler fra Dustin.

 

Terjek har et bra forslag. Liker spesielt skjermkortet:)

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe en stasjonær game PC. kan ikke noe om PC. Vet at det er billigere å bygge selv men har bestemt meg for å ikke gjøre dette. har dere noen forslag til en ok PC?

 

Budsjett: 9-12000kr

 

 

På forhånd takk for forslag

 

Så ikke den delen, men uansett anbefaler jeg å gjøre det. Er ikke vanskelig i det hele tatt, se newegg tutorialen imens du venter på på delene dine, så er du helt klar når du får den.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

de komponentene som terje k har satt opp, vil de være i stand til også å dra årets spill bra? eller blir jeg nødt til å bytte ut/ kjøpe masse nye deler?

 

nok en gang på forhånd takk for svar

 

vær så snill å fjern dette inlegget

Endret av skalkesjul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...