Smultkalle Skrevet 5. mars 2012 Skrevet 5. mars 2012 Heisann! Jeg lager en side med en loginsystem nå, men jeg har noen problemer. Dette er koden jeg får feilen på: $result = mysql_query('select*from users where username=’$username’ and password=’$password’'); if (mysql_num_rows($result) == 1) { session_register("username"); session_register("password"); header("location:login_success.php"); } else { echo "Feil brukernavn eller passord"; include "index.php"; } Feilen jeg får er Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/chilloma/public_html/test/login.php on line 27 Håper på raskt svar!
DCG Skrevet 5. mars 2012 Skrevet 5. mars 2012 Jeg tror du bommer litt med de forskjellige fnuttene, hva med noe slikt? $result = mysql_query("select*from users where username='$username' and password='$password'"); 1
jeg_lyver_mye Skrevet 5. mars 2012 Skrevet 5. mars 2012 Du er åpen for sql injection, ikke bra... + session_register bør du ikke bruke, den skal fjernes en gang i fremtiden... $query = sprintf("select id, username, password from users where username='%s' and password='%s'", mysql_real_escape_string($username), mysql_real_escape_string($password)); $result = mysql_query($query); if ($result) // sporringen gikk bra { if ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { //session_register("username"); This function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 5.4.0. //session_register("password"); This function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 5.4.0. $_SESSION['username'] = $row['username']; $_SESSION['password'] = $row['password']; header("location :login_success.php"); } else { echo "Feil brukernavn eller passord"; include "index.php"; } }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå