Gå til innhold

Minecraft Server Hosting i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Personelig merker jeg ikke noe forskjell på minecraft servere som er hostet i norge, eller en server som for eks. er hostet her.

 

Må bare poste et innlegg her fordi dette er faktisk noe jeg har lurt litt på selv. Blir serveren mye tregere av å bli hostet i utlandet? Merker ingen forskjell selv, men tenker det er greit å spørre ;) Noen som vet?

 

Hostet selv serveren min på get-sourced for 170,- kr mnd, for en 3 gb ram server. Merket verken til lags eller treg tilkobling til serveren. Hverken på nettsiden jeg fikk med de eller på serveren jeg hostet hos de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Personelig merker jeg ikke noe forskjell på minecraft servere som er hostet i norge, eller en server som for eks. er hostet her.

 

Må bare poste et innlegg her fordi dette er faktisk noe jeg har lurt litt på selv. Blir serveren mye tregere av å bli hostet i utlandet? Merker ingen forskjell selv, men tenker det er greit å spørre ;) Noen som vet?

 

Hostet selv serveren min på get-sourced for 170,- kr mnd, for en 3 gb ram server. Merket verken til lags eller treg tilkobling til serveren. Hverken på nettsiden jeg fikk med de eller på serveren jeg hostet hos de.

 

Stort sett er det ok ping mot servere lokalsert i Europa, spesielt i Nord-Europa. Hvis du derimot leier en server i USA vil nok pingen kunne bli noe høy. Jeg tror ikke 100-150 ms er særlig merkbart i Minecraft.

Lenke til kommentar

Personelig merker jeg ikke noe forskjell på minecraft servere som er hostet i norge, eller en server som for eks. er hostet her.

 

Må bare poste et innlegg her fordi dette er faktisk noe jeg har lurt litt på selv. Blir serveren mye tregere av å bli hostet i utlandet? Merker ingen forskjell selv, men tenker det er greit å spørre ;) Noen som vet?

 

Hostet selv serveren min på get-sourced for 170,- kr mnd, for en 3 gb ram server. Merket verken til lags eller treg tilkobling til serveren. Hverken på nettsiden jeg fikk med de eller på serveren jeg hostet hos de.

 

Stort sett er det ok ping mot servere lokalsert i Europa, spesielt i Nord-Europa. Hvis du derimot leier en server i USA vil nok pingen kunne bli noe høy. Jeg tror ikke 100-150 ms er særlig merkbart i Minecraft.

 

Enig. Get-sourced har både servere i usa og i europa. Min server var lokalisert i paris. Og det funka faktisk uten lagg. (husker ikke helt pingen jeg fikk, men tror den var under 100..)

 

Det med å kjøpe egen server å hoste selv, er jo en kjempeide. Men da må man jo investere mye da... Også, ved strømbrudd og sånt. Det er jo veldig deilig å vite at serveren din blir bevoktet 24/7..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eneste norske aktøren jeg kommer på i farten er Webhuset. (se www.webhuset.no).

De har greie VPS-er til 129,-/mnd. Du bør vel ha 1024MB RAM for kjøre en Minecraft server, da øker prisen til 169,-/mnd.

 

Litt OT men prøver meg allikevel.

 

Hvordan fungerer en VPS, er det en server man kan koble seg til meg et fjernstyringprogram (eks. TeamViewer) og styre alt den vegen?

Endret av Xenon54
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...