PhelpsTransposed Skrevet 3. mars 2012 Skrevet 3. mars 2012 Hei! Har følgende textarea som utvides ved jquery: jQuery(function($){ $("#content").Watermark("What's up?"); }); $(function() { $("#content").focus(function() { $(this).animate({"height": "85px",}, "fast" ); $("#button_block").slideDown("fast"); return false; }); $("#button").click(function() { $("#content").animate({"height": "30px",}, "fast" ); $("#button_block").slideUp("fast"); return false; }); $("#cancel").click(function() { $("#content").animate({"height": "30px",}, "fast" ); $("#button_block").slideUp("fast"); return false; }); }); <div style="margin:50px; padding:10px; background-color:#f2f2f2; width:460px"> <b>Focus on this text box</b><br /> <textarea style="" id="content" action="post.php"></textarea> <div id="button_block"> <input type="submit" id='button' value=" Share"/><input type="submit" id='cancel' value=" CJncel" /> </div> Hvor legger jeg til muligheten for å legge til teksten i en database med sql? Skal jeg legge til "action=phpfil.php" på submit buttonen eller i textarea? Skal jeg lage en funksjon for dette i jquery?
Warz Skrevet 3. mars 2012 Skrevet 3. mars 2012 (endret) To muligheter, benytte html: <form action="phpfil.php" method="post"> <div style="margin:50px; padding:10px; background-color:#f2f2f2; width:460px"> <b>Focus on this text box</b><br/> <textarea style="" id="content"></textarea> <div id="button_block"> <input type="submit" id='button' value=" share"/><input type="submit" id='cancel' value=" cjncel"/> </div> </form> benytte jquery http://api.jquery.com/jQuery.post/ Endret 3. mars 2012 av Warz
PhelpsTransposed Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Skrevet 4. mars 2012 Tusen takk for svar! Ved å bruke form, er det viktig at det vrapper hele tekstbokselementet?
Warz Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Ja, form taggen må wrappe alt som skal være med i formen. PS: glemte å legge ved name="whatever" tag i textarea... husk å ta med det Endret 4. mars 2012 av Warz
PhelpsTransposed Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Skrevet 4. mars 2012 Hvorfor er dette viktig - hvor brukes det evnt?
Warz Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 Uten name attributtet kan du ikke bruke verdien... La oss si du har dette tekstfeltet: <textarea style="" name="info" id="content"></textarea> Så skriver du "test" i tekstfelten og klikker submit. Formen vil da bli sendt til phpfil.php og du vil kunne hente ut $_POST['info'] f.eks slik echo $_POST['info']; Da vil det stå "test" på skjermen. Hvis du ikke har name attributtet er det meg bekjent ingen måte å hente ut verdien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå