Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyttalere til Audi A4 1998


zwxali

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Audi A4 1998. Jeg har veldig lenge hatt lyst til å bytte høyttalere på bilen min. Og jeg tenkte å kjøpe meg en kompositt sett, den med høyttaler delefilter og diskanthøyttaler, det jeg egentlig lurer på er, Hvis dere ser på bildet, så ser dere at i bilen er allerede plass til diskanthøyttaler hvis jeg tror det er det, da kommer saken til at, må jeg montere den nye diskanten på selve døra eller A stolpen på bilen, eller kan man montere der det allerede er en diskanthøyttaler inni bilen? Håper dere skjønte hva jeg mente.

 

 

Bildet er lagt ved

post-223869-0-69819100-1330437372_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har nylig skiftet ut høyttalerne i min bil (samme type som din), og jeg kjøpte meg et "Audio-System X-ION 130 komponentsett" som nå er på ryddesalg hos dynabel. Jeg demonterte de gamle høyttalerne i døra, og monterte "Gladen Audio" settet problemfritt. Det jeg måtte gjøre var å demontere "plastkoppen" bak diskanten for at den skulle passe rett inn der den orginale sto. Jeg bygde også om kontakten til de orginale høyttalerne så jeg kunne bruke den til de nye (da blir det enklere hvis jeg må av med dørtrekket igjen senere). Siden det er veldig liten plass bak dørtrekket på A4 B5, måtte jeg legge opp en 4-leder kabel bak til bagasjerommet, for så å plassere delefiltrene der.

 

OBS: -Magneten på settet jeg monterte har AKKURAT nok klaring til at ruta passerer på vei ned.

-Høyttaleren på denne bilen er montert i selve dørtrekket, ikke på plata inne i døra, noe

som gjør at det kreves større modifiseringer for å få montert større (eller mindre)

høyttalere en 5,25".

 

 

Håper noe av dette kan være til hjelp, og bare spørre hvis du lurer på noe. Kan også bidra med bilder hvis det skulle være ønskelig :-)

 

//Stian

Endret av kretuk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...