Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 7750


Anbefalte innlegg

Da lurer jeg på hvorfor du mener dette er rent sludder - for det er nøyaktig dette AMD sier skal skje, se denne grafikken. Merk deg at jeg skriver at kortene skal videreføres til HD 7000-serien, jeg skriver ikke rebrandes. Navnene vil trolig være de samme som i dag, men de skal bli med videre utover i 2012.

Vel, det er vanskelig å lese "videreføres til HD 7000-serien" som noe annet enn at du mener den vil få en nytt navn. Men det er selvsagt mulig at Juniper ikke er EOL ennå hvis de ikke kan dekke etterspørselen i markedet med kapasiteten på 28nm.

 

Ellers er vel lov å tenke litt? Å uten videre videreføre en større, tregere, mindre moderne, mer strømkrevende og (sannsynligvis) dyrere kjerne som nettopp har blitt erstattet mer eller mindre i nøyaktig det samme prissegmentet? Selv ikke AMD er så tette. At de har en OEM-rettet Turks-rebrand som HD 7670 er også en klar indikasjon i samme retning.

 

Edit: Og er det vel naturlig å lese en slik slide som du lenker til med et blikk på veiledende utsalgspriser og ikke nåværende markedspris. HD 6670 startet livet på $99 og har vel ikke flyttet seg mye siden (om en ser bort fra DDR3-utgaver).

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da lurer jeg på hvorfor du mener dette er rent sludder - for det er nøyaktig dette AMD sier skal skje, se denne grafikken. Merk deg at jeg skriver at kortene skal videreføres til HD 7000-serien, jeg skriver ikke rebrandes. Navnene vil trolig være de samme som i dag, men de skal bli med videre utover i 2012.

Som qwert klarer heller ikke jeg lese "videreføres til HD7000-serien" som noe annet enn rebranding. Grafikken du linker til sier jo også noe helt annet enn det du påstår, Juniper er jo en del er Evergreen-familien, ikke Northern Islands. Karakteristikken "sludder" var helt på sin plass.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Krei
Lenke til kommentar

Og en annen ting:

Det er én fabrikk som produserer brikkene, TSCM, og uten Nvidia på banen er nok masseproduksjonen noe dyrere.

Foruten at det fortsatt står TCSM er ikke økonomien ved masseproduksjon av silisiumkretser for en brikkedesigner helt som ved kjøp av andre masseproduserte industrivarer. TSMC vil, ved overgangen til en ny produksjonsprosess, ha en mer eller mindre fast produksjonskapasitet som ikke vil kunne skalere raskt og kostnadsbesparende avhengig av etterspørsel. Hvis det faktisk er slik at Nvidia ikke er på banen - i den forstand av at de ikke etterspør 28nm wafere med samme produksjonsprosess (TSMC har flere) som AMD - vil det heller være sannsynlig at kostnadene for AMD er lavere siden dette innebærer mindre konkurranse om en begrenset ressurs (produksjonskapasitet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...