Gå til innhold

Port forward minecraft problemer!


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Har da et problem at når jeg tar test på yougetsignal.com at dette kommer opp - post-182877-0-69911900-1330028309_thumb.jpg

 

Jeg er da ganske så sikker på at jeg har portet helt riktig post-182877-0-47549300-1330028469_thumb.jpg

 

Har prøvd nesten alt. Deaktivert alle firewall som er mulig og og prøvd med av å på UPnP, men får fortsatt samme feilmelding.

 

Routeren er da en ZyXEL P-2812HNU-F3.

 

Hadde satt veldig pris på hjelp her folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd med ADSL også. Ekstern ip er er den ip'n som man ser på f.eks whatismyip.com?

I så fall, ja.

Har egentlig ikke så god peiling på dette her..

Stemmer det, når du sjekker på yougetsignal.com så skal du bruke den eksterne adressen.

 

På server ip-adress (i ruteren) skal det den INTERNE ip-adressen til serveren stå. Altså - den ip-adressen serveren har på nettverket, ikke den som går ut til internett.

 

I tillegg, når du sjekker om en port er åpen, må du ha en tjeneste som "lytter". I ditt tilfelle er dette MineCraft Server, du må starte serveren før du sjekker om porten er åpen. Har du ikke starta serveren, vil du alltid få en feilmelding fordi yougetsignal.com ikke får noe svar fra serveren/tjenesten du har på port 25565

Endret av Putresopp
Lenke til kommentar

Hvilken internettleverandør har du? Da jeg hadde Telenor måtte portene forwardes i modemet også, og hvis jeg husker riktig lå webgrensesnittet til modemet på 10.0.0.138 :)

 

Og ja, som noen har nevnt - routeren må forwarde til din interne IP-adresse

Endret av w0bni
Lenke til kommentar

Har prøvd med ADSL også. Ekstern ip er er den ip'n som man ser på f.eks whatismyip.com?

I så fall, ja.

Har egentlig ikke så god peiling på dette her..

Stemmer det, når du sjekker på yougetsignal.com så skal du bruke den eksterne adressen.

 

På server ip-adress (i ruteren) skal det den INTERNE ip-adressen til serveren stå. Altså - den ip-adressen serveren har på nettverket, ikke den som går ut til internett.

 

I tillegg, når du sjekker om en port er åpen, må du ha en tjeneste som "lytter". I ditt tilfelle er dette MineCraft Server, du må starte serveren før du sjekker om porten er åpen. Har du ikke starta serveren, vil du alltid få en feilmelding fordi yougetsignal.com ikke får noe svar fra port 25565 på den ip-adressen du oppgir

 

Takk!

Men hvordan finner jeg den interne ip'n?

 

Hvilken internettleverandør har du? Da jeg hadde Telenor måtte portene forwardes i modemet også, og hvis jeg husker riktig lå webgrensesnittet til modemet på 10.0.0.138 :)

 

Og ja, som noen har nevnt - routeren må forwarde til din interne IP-adresse

 

Har telenor her også.

Lenke til kommentar

Hvilken internettleverandør har du? Da jeg hadde Telenor måtte portene forwardes i modemet også, og hvis jeg husker riktig lå webgrensesnittet til modemet på 10.0.0.138 :)

 

Og ja, som noen har nevnt - routeren må forwarde til din interne IP-adresse

Hvis jeg ikke tar helt feil, er den ruteren han oppgir et modem og ruter i samme boks

Lenke til kommentar

Har du Windows 7? Gå i startmenyen og skriv inn CMD der det står noe sånt som "søk i programmer" og trykk enter. I vinduet du får opp skriver du IPCONFIG og trykk enter. Da får du opp ip-adressen til pc'en du sitter på nå (regner med det er den som skal brukes som server)

 

Den interne IP-en finner du ved å kjøre: ipconfig i windows

Ifconfig i linux :)

 

Takk, men hvem av de?

IPv4 eller standard gateway?

ipv4

Lenke til kommentar

Hvilken internettleverandør har du? Da jeg hadde Telenor måtte portene forwardes i modemet også, og hvis jeg husker riktig lå webgrensesnittet til modemet på 10.0.0.138 :)

 

Og ja, som noen har nevnt - routeren må forwarde til din interne IP-adresse

Hvis jeg ikke tar helt feil, er den ruteren han oppgir et modem og ruter i samme boks

 

Høres logisk ut, godt mulig ting har endret seg siden jeg var Telenor-kunde. I så fall er vel problemet, som Putresopp sier, at porten ikke er forwardet til intern ip :)

Lenke til kommentar

Fremgang:

  • Port Forward

    • Skaff Interne IP der Minecraft serveren skal være
    • Legg den i routeren med portforward til 2556

[*]Skru av brannmur / åpne opp for Minecraft[*]Rediger server filen for Minecraft - ikke skriv noe i server-ip[*]Alle skal koble seg til med din offentlige IP-adresse som er tilgjenglig her: What Is My IP

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Fremgang:

  • Port Forward

    • Skaff Interne IP der Minecraft serveren skal være
    • Legg den i routeren med portforward til 2556

[*]Skru av brannmur / åpne opp for Minecraft[*]Rediger server filen for Minecraft - ikke skriv noe i server-ip[*]Alle skal koble seg til med din offentlige IP-adresse som er tilgjenglig her: What Is My IP

 

Akkurat det jeg har gjort :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...