Gå til innhold

BK: Waiting for lunch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var forferdelig rotete!

 

 

Himmelen din er overeksponert i forhold til resten av bildet, kontrastene blir for store. Da må du velge å eksponere i forhold til himmelen å få forgrunnen mørk, eller eksponere forgrunnen med en utbrent himmel.

 

Eller du må finne noe midt i mellom.

Lenke til kommentar

Dette var forferdelig rotete! Himmelen din er overeksponert i forhold til resten av bildet, kontrastene blir for store. Da må du velge å eksponere i forhold til himmelen å få forgrunnen mørk, eller eksponere forgrunnen med en utbrent himmel. Eller du må finne noe midt i mellom.

 

Hei takk for kritikk.

 

Er med på ekponeringa, sikkert ein fordel å ekponere i forhold til himmelen. Midt i mellom var ikkje lett, alternativet er vel fleire ekponeringer, men det er ikkja alltid lett med dyr.

 

Men kva meiner du med rotete?

Lenke til kommentar

Men kva meiner du med rotete?

 

 

Du har katten helt ute til venstre, hva gjør den?

Jo den sitter å ser en annen veg.

 

Du har et rødt fuglehus i andre enden av bildet som trekker all oppmerksomheten min, ikke katten jeg først ser på.

 

Så har du disse trærne i midten som skiller katten i fra fuglehuset. Får en følelse av at dette ikke har noen sammenheng.

 

Og disse gjerdene som går på kryss og tvers i alle retninger.

 

Det blir veldig mange elementer i bildet, og ikke noe ordentlig å feste blikke til. Vanskelig å skjønne hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at dette er det første bilde du legger ut her, og du fikk litt av en velkomst :)

Men det er slikt som skjer når du ber om en fyldig kommentar.

 

For det første synes jeg du har rett i at bildet er koselig.

Det er masse sjarm og varme.

Men kos er ikke det samme som kvallitet. (Jeg har et par gamle utslitte tøfler som jeg "må" ha på meg når jeg skal kose meg forann TV'n)

 

Bildet er rotete fordi det ikke er en fast tanke bak komp og sammenheng. Og de tekniske problemene er allerede påpekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du k-h-s ikke ser mer enn ditt trange syn..

Vet du hva katten glor på og vet du hva som skjedde for 2 sekunder siden ?

Bildet er ikke noe å rope hurra for, men du er litt vel fordømmende av en tildels ydmyk bildefanger .

 

Jo takk.

 

Bildeteksten heter at katten venter. Da er det noe som skal skje. Altså ikke noe som skjedde for 2 sekunder siden.

 

Nei, jeg vet ikke hva katten glor på for bilder viser det ikke. Hvorfor er da katten der hvis jeg ikke kan finne dens funksjon i forhold til de andre elementene i bildet?

 

Jeg har ikke sagt bilde er dårlig. Og jeg ser også at det var det første bilder som ble lagt ut.

Men personen har bedt om full kritikk på BILDET. Da kan ikke jeg gi kritikk ut etter tidligere arbeid.

Jeg gir om det bildet jeg ser og infoen rundt. Ikke en personkritikk

 

Ser at fotograf er fornøyd med god kritikk. Ønsker selvfølgelig ikke slakte fotograf for det er det ingen grunn til, for dette og alle bilder har potensial. En annen vinkling og kanskje hadde dette blidt veldig veldig bra?

 

Kanskje fått bildet i det katten fikk maten sin?

I det katten ser det ikke blir noe mat?

Katten sine øyne i fokus med fuglen difus i forgrunnen?

 

Mange måter å vinkle på, og sikker på at TS finner en god vinkling og løsninig i neste forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kompsisjonen er nok diskutabel (men av ein merkelig grunn så vil ikkje dyr ta ordre). I utganspuktet var det fuglehuset eg tok bildet av men så dukka katten opp, så eg prøvde å få situsajonen på "film".

 

Du fikk kanskje situasjonen men fikk du budskapet om situasjonen?

 

Selv bommer jeg ofte på dette i viktige sammenhenger.

 

Ser og skjønner hva du vil og mener med bildet meget godt. Gjorde selv feilen mange ganger når jeg prøvde meg med tele og fotografering i starten.

Man må plukke det viktigste slik at det ikke blir for mange elementer i bildet som trekker feil fokus;)

 

Gleder meg til å kanskje se versjon 2. av samme hendelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...